خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس در دیدار طلاب جامعه‌المصطفی:

شاخصه‌ دموکراسی داشتن مجلسی با اختیارات بالاست

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۴۶۶

با توجه به اختیارات وسیعی که قانون اساسی برای مجلس شناخته است٬ می‌توان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دموکراتیک‌ترین کشور در این زمینه یاد کرد.

جمعی از طلاب موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه المصطفی العالمیه با اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا؛ ملکشاهی در ابتدای این دیدار با اشاره اینکه زبان مهم‌ترین و یکی از ابزارهای اساسی ارتباطات میان افراد و جوامع مختلف است گفت: آشنایی و تسلط برچند زبان می‌تواند نقش موثری در تبلیغات اسلامی و رواج فرهنگ اسلامی میان سایر ملیت‌ها و ادیان داشته باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار با اشاره به جایگاه مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از شاخصه‌های دموکراسی در جوامع امروزی داشتن مجلسی با اختیارات بالا به عنوان منعکس کننده اراده ملت‌ها است و با توجه به اختیارات وسیعی که قانون اساسی برای مجلس شورای اسلامی شناخته است می‌توان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دموکراتیک‌ترین کشور در این زمینه یاد کرد.

ملک شاهی در پایان با تشریح نقش قوا سه گانه در نظام جمهوری اسلامی ایران، ‌توضیحاتی در خصوص اصول مختلف قانون اساسی، جایگاه ولایت فقیه در این قانون و ساز و کارهای دموکراتیک پیش بینی شده در آن ارائه کرد.

در ادامه این دیدار برخی از اعضای موسسه زبان و فرهنگ‌شناسی جامعه‌المصطفی نیز با طرح سوالاتی در خصوص همکاری‌های پارلمانی مجلس شورای اسلامی و نقش آن در ارتباطات ملت‌ها با یکدیگر با رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز