خبرگزاری کار ایران

عضو هیات‌رئیسه مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کمیسون اصل نود٬ کمیسون تخصصی برای حضور در تلفیق نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۳۳۷

اگر اعضای کمیسون اصل نود بر این مساله بسیار اصرار دارند٬ می‌توانند به صورت یک دوفورویتی به مجلس بیاورند تا آیین‌نامه را اصلاح کنیم وگرنه از نظر قانونی راهی ندارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس تاکید کرد: جلسه هیات رییسه امروز مجلس درباره مشکلات قانونی در مجموعه پدافند غیرعامل بود که قرار است در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود.

بهروز نعمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ در خصوص جزییات جلسه امروز هیات رییسه مجلس تصریح کرد: امروز جلسه‌ای با حضور سردار جلالی٬ رییس پدافند غیرعامل داشتیم که ایشان گزارشی از سازمان خودشان دادند.

جلسه با رییس پدافند غیرعامل

وی افزود: در این جلسه پرسش و پاسخ‌هایی در مورد مسایلی که قبلا مطرح شده بود٬ انجام شد. بعضی موارد از طرف آنها پیگیری شد. مضاف بر اینکه ما هم قرار است پیگیری‌هایی داشته باشم.

نایب رییس فراکسیون رهروان با بیان اینکه در بعضی از موارد ضعف‌هایی در قانون مجموعه پدافند غیرعامل وجود دارد٬ ادامه داد: با مشکلات قانونی‌ که در این مجموعه وجود دارد٬ قرار شد با پیگیری بتوانیم معضلاتی که وجود دارد را رفع کنیم.

بهروز نعمتی اظهار داشت: پدافند غیرعامل فراگستره‌ای است و مجموعه‌ای است که هم کشوری و هم لشگری است لذا باید هماهنگی‌های قانونی‌ انجام شود تا خلاهایی که وجود دارد٬ رفع شود.

تخصصی محسوب کردن کمیسیون اصل نود خلاف قانون است

سخنگوی هیات رییسه همچنین درباره نامه کمیسیون اصل نود مبنی براینکه چرا در کمیسیون‌های تلفیقی، این کمیسیون را تخصصی تلقی نکردند٬ خاطرنشان کرد: در ماده ۴۹ آیین نامه داخلی مجلس از کمیسیون‌های تخصصی نام برده شده است اما اسمی از کمیسیون اصل ۹۰ و ویژه اصل ۴۴ قانون اساسی نیامده است.

نعمتی بیان کرد: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ اگر نظرشان بر این است که جزو کمیسیون‌های تخصصی تلقی شوند برخلاف قانون مصوب است.

بهروز نعمتی گفت: فکر می‌کنم اگر بر این مساله بسیار اصرار دارند می‌توانند به صورت یک دوفورویتی به مجلس بیاورند تا آیین‌نامه را اصلاح کنیم وگرنه از نظر قانونی راهی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز