خبرگزاری کار ایران

توضیحات ابوترابی‌فرد درباره تأخیر در آغاز صحن علنی

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۰۰

جلسه امروز مجلس با تاخیر آغاز شد که ابوترابی فرد توضیح این تاخیر را روز حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و دیگر فعالیت‌های مجلس دانست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تأخیر در آغاز به کار نشست علنی امروز مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز(شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در توضیح دلایل تأخیر جلسه علنی امروز مجلس گفت: امروز روز حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و دیگر فعالیت‌های مجلس بود ولی به دلیل ضرورتی که وجود داشت با توجه به شرایط آیین نامه داخلی مجلس٬ نمایندگان محترم برای بررسی منظم لایحه خروج از رکود به جلسه امروز پارلمان آمده‌اند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه در نطق پیش از دستور گفت: ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ نماد پیوند ناگسستنی ملت ایران با فقه و مرجعیت برآمده از آموزه‌های دینی است و مردم شریف و بزرگوار قم با رویارویی نظام سلطه در کنار قامت بلند و استوار مرجعیت شیعه ایستادند و از حریم دین دفاع کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر جایگاه فاخر نبود مردم قم مفتخر مرقد شریف حضرت فاطمه معصومه(ع) نبودند. اگر این موقعیت فاخر مردم قم نبود آنهان امروز مفتخر به حضور پایگاه رفیع فقاهت و مرجعیت در شهر و دیارشان نبودند. اگر موقعیت فاخر دینی مردم شریف قم نبود، مرجعیت برآمده از آموزه‌های دینی قیام مقدس خود را در برابر طاغوت در ۱۵ خرداد ۴۲ از این شهر آغاز نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه امروز نیز مردم قم در کنار رهبری معظم انقلاب اسلامی از حریم اسلام، قرآن، فقاهت و مرجعیت دفاع می‌کنند، اظهار داشت: شهادت جناب حجت‌الاسلام ناصری برادر همکار عزیز که در این حادثه به شهادت رسیدند را در کنار شهدای ۱۹ دی سال ۵۶ را تسلیت عرض می‌کنم.

ابوترابی‌ با بیان اینکه ۱۹ دی سال ۶۵ آغاز عملیات بزرگ کربلای ۵ است، ادامه داد: این عملیات یادآور مردان حماسه‌سازی است که برگ‌های زرین دفاع مقدس را خلق کردند و برای ملت ایران و اسلام عزت و افتخار آفریدند. امروز هر آنچه داریم از عزت، اقتدار، دانش، فناوری، ایمان و صلابت و همه و همه مرهون مردان دلاوری است که در دفاع مقدس در خدمت رهبری عالیقدر نظام و بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مقاوم ایستادند. آنان از حریم مقدس اسلام و ملت بزرگ ایران دفاع کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز