خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در نطق میان دستور:

به استناد اصول قانون اساسی حق اظهارنظر را از مطهری‌ها نگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۰۹

اعتماد به عموم افراد، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا یکی از عناصر سیستم ارزشی ما است که به توسعه کشور و منابع انسانی آن کمک می‌کند؛ ما بایستی اذهان خود را متحول سازیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به وقایع روز یکشنبه مجلس شواری اسلامی گفت: مدار رفتارمان قانون باشد و به استناد اصول قانون اساسی حق اظهارنظر‌ها را از مطهری‌ها نگیریم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ کمال الدین پیرموذن در نشست علنی روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه در نطق میان‌دستور خود با تبریک میلاد پیامبر و هفته وحدت گفت: پیامبر فرمودند: «مرام ما اهل البیت گذشت است برای کسی که به ما ظلم کرده و بخشش است برای کسی که ما را حرام کرده است.» و وصی آن بزرگوار، مولاعلی(ع)، اول امام دنیا که اشعار نمودند: «با توده جماعت باشید چرا که دست خدا با جماعت است» و تاکید داشتند «همه ما عزت خویش را در ذلت دیگران نبینیم.»

وی ادامه داد: علی‌وار بودن ایجاب می‌کند وحدت ملت و نظم در امورات کشور را پیشه خویشتن سازیم و مدرس‌گونه بودن نیز ما را موظف می‌سازد در حق‌گویی، حق‌جویی و فداکاری در راه خدا به او اقتدا کرده و صادقانه با شجاعت و صراحت لهجه مطالبات به حق کارآفرینان، بیکاران، کشاورزان٬ فرهنگیان، بانوان و فریاد فقرا و گروه‌های حاشیه‌نشین را به گوش صاحب‌منصبان برسانیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: مدار رفتارمان قانون باشد و به استناد اصول قانون اساسی حق اظهارنظر‌ها را از مطهری‌ها نگیریم.

پیرموذن افزود: نمایندگان که همواره در اشتیاق بازیابی نقش مجلس در اعتلای نظام هستند، بایستی قوانین لازم را جهت تسهیل راهکارهای قانونی تحقق رشد و حماسه اقتصادی، حرکت به سوی اتحاد ملی و تلاش برای وحدت ملی زیر نظر رهبری با ذکاوت نظام و نیز در جهت ایفای وظیفه نظارتی مجلس، تلاش خویش را مستمر و افزون سازند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم گفت: اقتصاد مولد آلمان همانطوری که از ویرانه‌های جنگ سر برآورد، در ایران نیز با اجرای کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی، ‌ توریسم و اصلاح فوری قوانین و سیاست‌های بانکی، پولی و اعتباری همچنین کوچک کردن دولت می‌توان تجربه کرد. اقتصاد اکوتوریسم طبیعت‌گردی باید جایگزین اقتصاد نفت شود، با پیام هشدار دهنده رهبری با ذکاوت نظام، جای تردید نیست که برخورد بدون تبعیض و شعار با مفاسد اقتصادی، ویژه‌خواری‌ها، زمین خواری‌ها، اختلاس‌ها و تخلفات چشمگیر در دولت قبل ضامن افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و توسعه و بهروزی میهن اسلامی خواهد شد.

وی با اشاره به برخی توهین‌ها به رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس‌جمهور و وکلای مردم، تبلور اراده ملت است، از این‌رو هرگونه توهین به رئیس جمهوری و نماینده ملت مصداق بارز توهین به مردم ایران محسوب می‌شود، با این اعتبار٬ بیان جملاتی نظیر رئیس‌جمهور برانداز، دروغگوی آماری، روضه‌خوان غیرقهار، احترام‌آوری عکس یادگاری گرفتن شما با جان کری٬ و دولت دلال، بیمار و غیره، تلخ کردن کام ملت و توهین به رئیس‌جمهور، مردم و وکلای ملت محسوب می‌شود و نبایستی به راحتی از آن عبور کرد.

پیرموذن اضافه کرد: اعتماد به عموم افراد، اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا یکی از عناصر سیستم ارزشی ما است که به توسعه کشور و منابع انسانی آن کمک می‌کند؛ ما بایستی اذهان خود را متحول سازیم.

این نماینده مجلس با مخاطب قرار دادن سیستم حکومتی عربستان سعودی گفت: این چه داستان دل آزار و مسخره‌ای است که به راه انداخته‌اید که ذخایر نفتی ملل مسلمان و حتی عربستان را قبل از اینکه از ناحیه جهان استکبار به تاراج رود، توسط توی خائن مسلمانان عالم، کبریت زده شده است. بدون تردید در تاریخ به عنوان خائن مسلمین و عامل فاجعه انسانی مسلمانان، نامت ضبط و ثبت خواهد گردید.

وی خاطرنشان کرد: قدرت واقعی از آن ملتی است که صاحب سرمایه‌های معنوی و فرهنگی، ایمان و عقیده الهی، تمدن کهن، رهبری خیرخواه جهانیان و اراده‌ای استوار و روحی تسخیرناپذیر باشد و ملت ایران در میان ملل جهان در صفوف مقدم این عرصه قرار دارد.

پیرموذن با بیان اینکه همه قدرت نظام و کیان در حمایت مردم از آن نهفته است٬ تصریح کرد: هر اقدامی که به شکاف میان نظام و مردم ایران بینجامد، ضربه‌ای به انقلاب اسلامی است. رهبری عزیز، اصولگرایی اصلاح طلبی را تنها راه نجات اشعار نمودند.

این نماینده مجلس شواری اسلامی در پایان با اشاره به اقدام دولت سابق در توزیع سهام عدالت گفت: پرواضح است که سهام عدالت با پیوست انتخاباتی، امروز به جد بنگاه‌های اقتصادی بزرگ ما را خفه و زمین‌گیر کرده است، دولت و مجلس چاره‌جویی نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز