خبرگزاری کار ایران

با تذکر محمد دهقانی؛

ماده ۱۷ لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر مجددا رای‌گیری شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۲۸۴

قانون تصویب شده مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و معافیت‌های مالیاتی بوده که این موضوع در قانون پنجم توسعه ممنوع است لذا پیش از رای‌گیری باید اعلام می‌شد برای تصویب این قانون به دو سوم رای نمایندگان نیاز دارد.

ماده ۱۷ لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و معافیت‌های مالیاتی بود٬ پس از تصویب مجلس٬ غیرقانونی اعلام شد و مجددا بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ ماده ۱۷ لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر کشور٬ با ۱۲۹ رای موافق٬ ۵۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع تصویب شد.

در ادامه تصویب این این لایحه٬ محمد دهقانی در تذکری اعلام کرد که قانون تصویب شده مربوط به قانون مالیات‌های مستقیم و معافیت‌های مالیاتی بوده و قانون معافیت‌های مالیاتی نیز در قانون پنجم توسعه ممنوع است. لذا پیش از رای‌گیری باید اعلام می‌شد این قانون برای تصویب به دو سوم رای نمایندگان نیاز دارد. بنابراین تصویب این موضوع غیرقانونی است.

گفتنی است در ادامه رای‌گیری برای تصویب این قانون با نظر موافق دو سوم نمایندگان٬ این قانون حدنصاب لازم را به دست نیاورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز