خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در کنفرانس غزه نماد مقاومت:

کج اندیشی غرب٬ نتیجه عدم اطلاع آنها از شرایط منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۶۴۷

فرستادن این حجم نیرو به عراق روحیه استکباری و اشغالگری غرب را نشان می‌دهد چراکه وقتی یک کشور را اشغال می‌کنید٬ همه افراد جامعه را به جنگ و مقابله طلبیده‌اید.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد: شما ۱۰۴ هزار نیرو وارد عراق کردید؛ فرستادن این همه تعداد نیرو به عراق روحیه استکباری و اشغالگری شما را نشان می‌دهد چراکه وقتی یک کشور را اشغال می‌کنید٬ همه افراد جامعه را به جنگ و مقابله طلبیده‌اید.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی لاریجانی در پنجمین کنفرانس بین‌المللی «غزه نماد مقاومت» با اشاره به اینکه حوادثاتفاق افتاده برای مردم فلسطین هم غم‌انگیز و در عین حال غرور‌آفرین است، گفت: غرورآفرین٬ به این دلیل که ملت نستوه فلسطین تسلیم نشده و مقاومتشان هر لحظه بیشتر شده است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: ملت فلسطین سرمشق جوانان دنیا هستند؛ جوانانی که راه سختی را تحمل کرده و شهادت را می‌پذیرند.

لاریجانی ادامه داد با بیان اینکه باید توجه کرد که غربی هابه اشکال مختلف تلاش می‌کنند فشارها را بر ملت‌های اسلامی افزایش دهند٬ اظهار داشت: غربی ها اما غفلت می‌کنند، زیرا در پس این فشارها همیشه نصرتی برای مسلمانان وجود دارد.

رئیس قوه مقننه افزود: غرب توجه نمی‌کند که وقتی با احساسات یک ملت بازی کرد، آنها را بیشتر به سمت مقاومت سوق می‌دهد، در آنالیز شرایط منطقه هم به این مساله توجه نمی‌‌کنند، حتی در مساله افزایش تروریسم در منطقه به این موضوع توجه نکرده‌اند و از کنار آن بی‌تفاوت گذشته‌اند.

لاریجانی تصریح کرد: تحقیر کردن جوانان از طرف غربی ها یعنی اینکه آن کشور را اشغال کرده اندوباید بداند راهی برای مبارزه باقی نگذاشته است جز مقابله به مثل؛ شرایط را برای یک ملت آنقدر سخت می‌گیرند که ملت و جوانان آن کشور دست به سلاح ببرند و در مقابل کشورهای اشغالگر ایستادگی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از سال ۲۰۰۱ که آمریکا به افغانستان حمله کرد، به بهانه مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، تا به امروز که بیش از یک دهه از این اقدامات گذشته، به لبنان، غزه و عراق حمله کرده و شرایط نامناسب و بحرانی را برای این کشورها از جمله سوریه فراهم کردند.

لاریجانی به کشورهای غربی خطاب کرد و این سوال را طرح کرد: آیا روند اقدامات تروریستی در منطقه کاهش یافت یا افزایش پیدا کرد؟

وی ادامه داد: شما ۱۰۴ هزار نیرو وارد عراق کردید؛ فرستادن این همه تعداد نیرو به عراق روحیه استکباری و اشغالگری شما را نشان می‌دهد چراکه وقتی یک کشور را اشغال می‌کنید٬ همه افراد جامعه را به جنگ و مقابله طلبیده‌اید.

رییس مجلس ادامه داد: وقتی به پیشوای یک ملت توهین می‌شود، یعنی تمام مردم آن سرزمین٬ علیه توهین کنندگان بسیج شده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: مشکلات به وجود آمده در منطقه توسط غرب٬ نتیجه عدم اطلاع آنها از شرایط منطقه است.

وی افزود: ملت ایران یک حکومت دیکتاتور را سرنگون کرد اما غرب با وجود اینکه خود را مدعی مبارزه با دیکتاتوری و تروریسم می‌داند، شروع به دسیسه سازی علیه ملت ایران کرد و باعثشد ملت ایران در برابر آنها سرسخت‌تر شده و از آرمان خود دقیق‌تر دفاع کند.

لاریجانی ادامه داد: بعد از این دسیسه در نهایت مساله هسته‌ای را مطرح کردند اما باز هم نتیجه نگرفتند. درست است که برای ملت ایران زحمت ایجاد کردند اما موفق نشدند ملت را از مسیر خود منصرف کنند.

وی گفت: بدون شک در آینده ملت فلسطین سرافرازتر از گذشته زندگی خواهد کرد چون حجم بیداری اسلامی زیاد شده و نباید در این باره مواضع برخی دولت‌ها را ملاک قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: با مقاومت ملت‌ها، نوعی بیداری را مشاهده می‌کنیم. این بیداری، مرز کشورها را درنوردیده تا جوانان تحصیلکرده از آرمان اسلامی و از داشته‌هایشان دفاع کنند و آن را نگاه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز