خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز کمیسیون تلفیق؛

میزان مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی پیش‌بینی شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۸۹

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ از افزایش میزان مالیات شرکت‌های دولتی و غیردولتی در سال ۹۴ در کمیسیون تلفیق خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ از افزایش میزان مالیات شرکت‌های دولتی و غیردولتی در سال ۹۴ در کمیسیون تلفیق خبر داد.

به گزارش ایلنا٬ محمدمهدی مفتح در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به تصویب کلیات لایحه بودجه ۹۴ در جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق، گفت: کمیسیون تلفیق از صبح امروز وارد بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه شد و در بخش درآمدهای مالیاتی مالیات اشخاص حقوقی دولتی(شرکت‌های دولتی) که در لایحه پیشنهادی دولت هشت هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود به ۹ هزار و ۳۲ میلیارد تومان افزایش داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ همچنین ادامه داد: کمیسیون تلفیق همچنین میزان مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی(شرکت‌های غیردولتی) که در لایحه بودجه ۹۴،۱۹ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود را به ۲۰ هزار و ۸۲۲ میلیارد تومان افزایش داد.

مفتح ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق همچنین مقرر شد موادی از طرح دائمی کردن احکام بودجه که به تایید شورای نگهبان رسیده و نهایی شده در بودجه ۹۴ تکرار نشود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با اشاره به جلسه شب گذشته کمیسیون تلفیق برای تصویب کلیات لایحه بودجه، اظهار کرد: دولت در دفاع از بودجه ۹۴ دلایلی را مطرح کرد که منجر شد ۲۱ نفر از ۳۵ نفر اعضای کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه رای بدهند. یکی از ویژگی‌هایی که از سوی دولت برای لایحه بودجه ۹۴ عنوان شد این بود که بودجه ۹۴ بر مبنای قوانین فرادستی مثل برنامه پنجم و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تهیه شده، همچنین با توجه به اینکه بودجه عمرانی ۱۸ درصد رشد داشته رشد اقتصادی که برای اقتصاد ما ضرورت دارد نیز تحقق خواهد یافت.

وی رشد ۲۳ درصدی درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۹۴ در راستای اقتصاد مقاومتی، افزایش نسبت درآمدهای غیرنفتی به کل منابع عمومی، رشد ۶/۶ درصدی نسبت مالیات به GDP، بهبود ۱۰ درصدی طراز عملیاتی بودجه نسبت به عملکرد سال ۹۳ و افزایش ۶۰ درصدی اعتبار صندوق نوآوری را از دیگر ویژگی‌های مدنظر دولت در مورد لایحه بودجه عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ افزود: دولت همچنین در دفاعیات خود گفت که بودجه عمرانی برای تخصیص طبقه‌بندی شده به نحوی که طرح‌هایی با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی پایان یابند و در جاهایی که طرحی با این میزان پیشرفت فیزیکی وجود ندارد در راستای توازن منطقه‌ای پروژه‌های مهم آنجا مدنظر قرار گیرد.

مفتح همچنین گفت که نمایندگان دولت در جریان دفاع از کلیات لایحه بودجه، افزایش هفت هزار مگاواتی ظرفیت برق کشور و پیش‌بینی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های ارزان قیمت ازدواج، کمک به زنان سرپرست خانوار و هزینه‌های ضرور را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۴ عنوان کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با اشاره به نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره لایحه بودجه ۹۴ نیز، اظهار کرد: بر اساس نظر مرکز پژوهش‌ها یکی از ویژگی‌های لایحه بودجه ۹۴، افزایش نرخ تسعیر ارز(دلار) از ۲۶۵۰ به ۲۸۵۰ تومان است و یکی دیگر از این ویژگی‌ها این است که بر اساس برنامه پنجم قرار بود هر سال سه درصد به ورودی صندوق توسعه اضافه شود و بر این اساس باید امسال ۳۲ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه واریز می‌شد اما در لایحه این میزان به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها همچنین افزایش منابع بودجه از فروش اوراق مشارکت، اوراق خزانه و صکوک به ۱۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۴ نسبت به شش هزار میلیارد تومان سال ۹۳ از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه عنوان کرد و گفت که منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه هم از ۷/۷ میلیارد تومان به ۱۴/۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده ضمن اینکه حقوق و دستمزد کارکنان ۱۴ درصد رشد داشته و اعتبارات عمرانی هفت هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴، یکی از نقاط قوت لایحه بودجه از دیدگاه مرکز پژوهش‌ها این است که طرح‌های عمرانی جدید کمتری نسبت به سال‌های قبل در لایحه پیش‌بینی شده و کلا هشت طرح دیده شده است.

همچنین در پیوست چهار دولت قیمت تمام شده برخی فعالیت‌ها را در راستای بودجه‌ریزی عملیاتی محاسبه کرده و در مورد طرح‌های عمرانی هم اولویت‌بندی کرده است که نتیجه این مباحثرای‌گیری کلیات لایحه بودجه و تصویب آن در کمیسیون تلفیق بود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز