خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در دیدار با مقام عمانی:

اقدامات مشترک ایران و عمان در ثبات و امنیت منطقه تاثیر گذار است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۹۲

فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های دو جانبه ایران و عمان به ویژه در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک، مبادلات تجاری و حضور فعال تجار و بازرگانان وجود دارد که باید از آن‌ها بهره برد.

فرمانده دانشکده دفاع ملی کشور عمان امروزسه شنبه(۳۰ دی) با سید احمدرضا دستغیب نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سید احمد رضا دستغیب در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط مثبت میان ایران و عمان نسبت به توسعه و گسترش این روابط به ویژه در بعد پارلمانی تاکید کرد.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور گفت: دو کشور ایران و عمان همواره روابط خوب و مسالمت آمیزی با یکدیگر داشته و فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های دو جانبه به ویژه در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک، مبادلات تجاری و حضور فعال تجار و بازرگانان وجود دارد که باید از آن‌ها بهره برد.

دستغیب همکاری‌های مشترک را عامل موثری در برقراری صلح در منطقه دانست و افزود: اقدامات مشترک دو کشور در ثبات، ‌ امنیت و پایداری منطقه و برقراری صلح تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه می‌توانند با همکاری و تعامل مشترک امنیت و صلح و ثبات منطقه را بدون نیاز به حضور کشورهای بیگانه تامین نمایند.

رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس کشورمان در پایان با اشاره به روابط خوب دو کشور در عرصه‌ها و مجامع بین الملل از جمله اتحادیه بین المجالس جهانی، نسبت به تعمیق ارتباطات کشورهای مسلمان در این عرصه‌ها ابراز امیدواری کرد.

سرلشگر سالم بن مسلم علی بن قطن فرمانده دانشکده دفاع ملی عمان نیز در این دیدار با اشاره به زمینه‌های مورد علاقه میان دو کشور نسبت به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه رسالت مهم دانشکده دفاع ملی موضوعات راهبردی در خصوص امنیت کشور است، گفت: دانشکده دفاع ملی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌توانند در موضوعات مشترک فراوانی از جمله امنیت و ثبات همکاری‌های نزدیک تر و تبادل تجربیات داشته باشند.

فرمانده دانشکده دفاع ملی عمان در پایان نسبت به استفاده از ظرفیت‌های موجود در رابطه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری حائز اهمیت و با ویژگی‌های خاص از منطقه و جهان اعلام آمادگی کرد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز