خبرگزاری کار ایران

طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور صورت گرفت؛

هشدار فراکسیون فرهنگیان به عواقب لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۴۳

فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره عواقب لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش هشدار داد.

فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور درباره عواقب لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار رعایت سند تحول آموزش و پرورش در حوزه تربیت معلم شد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام
نامه اخیر آقای نوبخت به آقای مهندس جهانگیری مبنی بر " لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش " زنگ خطر جدی علیه " تربیت معلم " و آموزش و پرورش محسوب می‌شود. در این زمینه نکاتی به استحضار می‌رسد:

۱) نقش بی‌بدیل تعلم در تربیت نسل آینده و شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان کشور بر هیچ کس پوشیده نیست، به همین جهت در فلسفه آموزش و پرورش معلمی شغل نیست بلکه رسالت است.

۲) تربیت معلم به‌عنوان یادگار شهید رجایی و شهید باهنر در آموزش و پرورش با هدف آماده‌سازی معلم برای انجام رسالت سنگین معلمی تاسیس شد. آماده‌سازی که طی یک دوره دو ساله یا چهارساله، به طور شبانه‌روزی به تزکیه، آداب معلمی، حرفه معلمی و دانش معلمی مجهز می‌شود و تعهد خدمت مایه قوام و دوام تربیت معلم است.

۳) لغو تعهد خدمت در آموزش و پرورش به معنای نابودی تربیت معلم و تنزل شدید رسالت و جایگاه و منزلت معلمی و نگاه اشتغالی به آن است. مقام معظم رهبری به طور صریح و آشکار فرمودند که معلم شغل نیست و نباید برای رفع بیکاری به آن نگاه کرد.

تفکری که به دنبال حذف تعهد خدمت در آموزش و پرورش و در نتیجه حذف تربیت معلم است، مرتکب خطای بزرگی می‌شود که خسارات جبران‌ناپذیری در پی دارد. کما اینکه این خطای بزرگ یک‌بار در دولت اصلاحات تجربه شد و بارها مورد مزمت رهبر معظم انقلاب اسلامی و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت قرار گرفت. فلسفه آموزش و پرورش به معلم، آداب معلمی و تعلیم و تربیت نگاه مادی ندارد و تنها به آموزش معلم بسنده نمی‌کند. نگاهی که به دنبال حذف تعهد خدمت است تعلیم و تربیت را زیربنایی نمی‌داند و همچنان دستگاه عظیم انسان را مصرفی، پرهزینه و کم‌فایده می‌داند. نگاه مادی، ابزاری فارغ از تقدم تزکیه بر تعلیم در آموزش و پرورش اسلامی قابل قبول نیست.

حداقل انتظار جامعه بزرگ فرهنگیان کشور از دولت محترم رعایت سند تحول آموزش و پرورش در حوزه تربیت معلم است و حذف تعهد خدمت در آموزش و پرورش برخلاف سند تحول است.

در همین راستا فراکسیون فرهنگیان انتظار دارد حذف تعهد خدمت در آموزش و پرورش از دستور کار خارج تا آموزش و پرورش بتواند همچنان نظام تعلیم و تربیت اسلامی و تربیت معلم را با هدف آماده‌سازی معلمان آینده کشور ادامه دهد.

با تشکر
فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز