خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

یک‌فوریت طرح تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۷۷

نمایندگان مجلس با یک‌فوریت استفساریه ماده ۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ملی که درخصوص تعیین‌تکلیف حقوق بازنشستگان است، موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با یک‌فوریت استفساریه ماده ۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ملی جمهوری اسلامی که درخصوص تعیین‌تکلیف حقوق بازنشستگان است، موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(۱۲ بهمن‌ماه) مجلس٬ با دوفوریت استفساریه ماده ۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ملی جمهوری اسلامی مخالفت و سپس یک فوریت این استفساریه را با ۱۵۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

براساس این گزارش عبدالرضا مصری درخصوص استفساریه ماده ۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون بخشنامه‌ای از طرف معاونت راهبردی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری صادر شده که متاسفانه این بخشنامه باعثکاهش حداقل ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در زمان اتمام کار می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: این بخشنامه تضییع حقوق کسانی است که سال‌ها برابر قانون تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین این بخشنامه مغایر قانون تامین اجتماعی و ماده ۵۹ قانون برنامه است.

مصری ادامه داد: همچنین این بخشنامه با اصل ۷۳ قانون اساسی مغایرت دارد، چرا که براساس این اصل تفسیر قانون تنها برعهده مجلس است.

وی همچنین بخشنامه مذکور را مغایر با ماده ۱۱۳ قانون خدمات کشوری عنوان کرد و گفت: کسانی که پس از بخشنامه صادره بازنشسته شده‌اند، به ازای یک میلیون تومان حقوق، ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کسر از حقوق خواهند داشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: تمام کشورهای دنیا به فکر تامین هزینه‌های کارمند در دوران بازنشستگی هستند، اما با بخشنامه مذکور از این پس شاهد تجمع بازنشستگان در مقابل مجلس خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز