خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۴۹۷

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی فوریت طرح الزام دولت با طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای موافقت کردند.

نمایندگان با رأی بالا به یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، با یک فوریت این طرح با ۱۷۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر موافقت کردند.

پس از رأی بالای نمایندگان به طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای نمایندگان در صحن علنی فریادالله اکبر سر دادند.

ابراهیم کارخانه‌ای به عنوان پیشنهاد دهنده یک فوریت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای، گفت: آمریکایی ها در طول ۳۵ سال گذشته تمامی توان خود را در عرصه های مختلف سیاسی، ‌ نظامی، فرهنگی و اقتصادی به کار گرفته اند تا چرخ دنده حرکت پرشتاب و قدرتمند انقلاب اسلامی را از حرکت باز دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: آنها نه تنها موفق به دستیابی به اهداف خود نشدند بلکه روز به روز بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزوده شد.

وی تصریح کرد: شکی نیست که اگر جمهوری اسلامی ایران قصد داشت معادلات پیشرفت، عزت، اقتدار و رفع مشکلات مردم را با نگاه به هدف دشمن و کسب رضایت آنان رقم زند امروز ایران اسلامی در صفحه تاریخ جهان فاقد برجستگی و اقتدار بود.

کارخانه ای ادامه داد: ملت سلحشور ایران با اطاعت از رهبری هوشمند انقلاب و ایستادگی و مقاومت، اتکا به درون تمامی توطئه های دشمن را نقش بر آب ساخته و قدرتمندتر از همیشه بر قله عزت و اقتدار معادلات سیاسی می درخشد.

وی با اشاره به گذشت ۱۲ سال از آغاز مذاکرات هسته ای عنوان کرد: طی این سال ها علی رغم همکاری های گسترده و انعطاف بی سابقه جمهوری اسلامی ایران به ویژه در یک ساله اخیر آمریکایی ها همچنان در نقطه اول مذاکرات ایران را قابل اعتماد دانسته و اصرار دارند که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران را محدود و چرخ فعالیت های هسته ای ایران را در حد مشخص تعریف کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: آمریکا با تشدید تحریم ها و در صورت توافق حتی تحریم ها را نیز لغو نخواهد کرد. این شیوه برخورد آمریکا و همدستانش هوشمندی تیم مذاکره کننده و پشتیبانی قاطع مجلس شورای اسلامی را می طلبد تا تیم مذاکره کننده به دور از هرگونه تهدید با قدرت و قاطعیت خواسته‌های ملت ایران را در صحنه عمل محقق سازد.

کارخانه ای گفت: اوباما صراحتا اعلام می کند که اگر ایران خواسته های آمریکا را نپذیرد من اولین کسی هستم که در کنگره تقاضای تشدید تحریم ها را مطرح خواهم کرد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری که می فرماید من یک انقلابی هستم بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در یک حرکت انقلابی و مدرس وار پاسخ یاوه سرایی ها و زیاده طلبی های آمریکا را بدهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: امروز سیاست های آمریکا در اقصی نقاط شکست خورده و آنان در پی جبران شکست های خود از طریق تحمیل خواسته های نامشروع خود بر ملت ایران هستند وگرنه به خوبی می دانند که کشورهایی که به دنبال سلاح های هسته ای بودند اکنون عضو ان پی تی نیستند و این جمهوری اسلامی ایران است که بر عضویت بر ان پی تی اصرار دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: آمریکایی ها حتی امروز پرتاب ماهواره تحقیقاتی فجر را خطری برای منطقه اعلام کردند و با صراحت گفتند قابلیت های موشکی بالستیک ایران در مذاکرات هسته ای بحثشده و خواهد شد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: ‌اگر قرار باشد تعداد سانتریفیوژها و برد موشک ها را آمریکایی ها تعیین کنند آنها حدود پیشرفت ایران را اعلام کنند.

کارخانه ای در پایان گفت: اگر دیروز مدرس در مقابل تشر تزار روس ایستاد امروز نمایندگان شجاع ملت در مقابل تهدیدها و تشرهای آمریکا خواهند ایستاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز