خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

صدور مجوز امر به معروف سازمان‌های مردم‌نهاد توسط وزارت کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۸۰۰

وزارت کشور پس از کسب نظر ستاد، نسبت به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت کشور را مجاز به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر کردند.

به گزارش ایلنا٬ نمایندگان در نشست علنی امروز(۱۵ بهمن‌ماه) مجلس٬ در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعاده شده از شورای نگهبان، با اصلاح ماده ۱۶ این طرح با ۱۵۷ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس آن وزارت کشور مجاز به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر شد.

براساس ماده ۱۶ اصلاح شده؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می‌شود، به منظور هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، سیاستگذاری، تعیین اولویت‌ها، ترویج و آموزش، اقامه امر به معروف و نهی از منکر و اجرای سایر وظایف اقدام می‌کند.

همچنین در تبصره ۱ این ماده آمده است وزارت کشور پس از کسب نظر ستاد، نسبت به صدور مجوز برای سازمان‌های مردم‌نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می‌کند.

براساس تبصره ۲ این ماده ستادهای استانی و شهرستانی می‌توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تایید مراتب را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند. هرگاه مراجع یاد شده بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع این تبصره و تبصره ۱ استنکاف کنند، مستنکف مستوجب مجازات موضوع ماده ۵۷۰ قانون مجازات اسلامی است.

در تبصره ۳ این ماده آمده است ستاد موظف است اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص عفاف و حجاب را پیگیری کند.

براساس تبصره ۴ این ماده؛ وظایف ستاد نافی مسئولیت‌های وزرا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، روسای قوای سه‌گانه، مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده، نمی‌باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز