خبرگزاری کار ایران

هروی در دیدار با نخست وزیر سابق ایرلند:

ایران می تواند در امر سرمایه گذاری های مشترک شریکی مطمئن برای ایرلند باشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۰۱

تقویت و تحکیم مراودات علمی و تحقیقاتی و تبادل استاد و دانشجو میان مراکز دانشگاهی ایران و ایرلند می تواند به ارتقاء سطح مناسبات فیمابین منجر گردد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند، گفت: ایران کشوری امن و باثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه است که با توجه به این موضوع جمهوری اسلامی می تواند شریکی مطمئن برای ایرلند در امر سرمایه گذاری های مشترک باشد.

به گزارش ایلنا، جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایرلند روز گذشته با برتی آهرن نخست وزیر سابق ایرلند دیدار و گفت­‌وگو کرد.

هروی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: فرصت های فراوانی در بخش های مختلف سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند وجود دارد که بایستی از آن در راستای منافع دو کشور استفاده کرد.

وی در همین بخش بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین تاکید کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با ضروری خواندن ارتباطات علمی میان مراکز دانشگاهی دو کشور خاطرنشان کرد: تقویت و تحکیم مراودات علمی و تحقیقاتی و تبادل استاد و دانشجو میان مراکز دانشگاهی ایران و ایرلند می تواند به ارتقاء سطح مناسبات فیمابین منجر گردد.

هروی همچنین با تقدیر از تلاش های مقامات سیاسی و پارلمانی ایرلند برای تقویت مراودات با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات در منطقه پر آشوب خاورمیانه می تواند شریکی مطمئن برای ایرلند در امر سرمایه گذاری های مشترک باشد.

وی در پایان ایرلند را کشوری با تاریخی غنی، رو به توسعه، صلح دوست و بی‌طرف دانست که در افکار عمومی ملت ایران ذهنیتی مثبتی نسبت به آن کشور وجود دارد.

برتی آهرن نخست وزیر سابق ایرلند با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان، سفرهای هیات های بلند پایه ایرلندی در چند ماه اخیر را نشانه عزم جدی مقامات این کشور برای گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بسترهای مناسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی در دو کشور وجود دارد که باید با توسعه مناسبات و رفع موانع از آن ها بهره جست.

وی در ادامه پیشرفت‌های ایرلند و ایران در عرصه‌های فناوری و دارویی و نانو تکنولوژی را فرصتی مناسب برای توسعه مراودات میان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در دو کشور دانست.

آهرن در پایان ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور را در جهت توسعه مناسبات فیمابین ضروری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز