خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور در مخالفت با کلیات لایحه بودجه:

بودجه به نفع سرمایه گذاران و ثروتمندان است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۲۰

حقوق کارگران با چه مبنایی محاسبه شده است و فشار بر اقشار ضعیف و کارگر جامعه که همیشه زیر بار تورم و کمبود درآمد کمر خم کرده‌اند امسال دیده می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این سوال که حقوق کارگران با چه مبنایی محاسبه شده است٬ تاکید کرد: فشار بر اقشار ضعیف و کارگر جامعه که همیشه زیر بار تورم و کمبود درآمد کمر خم کرده‌اند امسال هم وجود دارد. انگار بازنشستگان خانواده ندارند!

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نادر قاضی‌پور در مخالفت با کلیات لایحه بودجه گفت: ‌ در لایحه امسال هزینه‌ی بودجه‌های بسیاری دیده شده و برخی از نهادها نظیر نهاد ریاست جمهوری با افزایش بودجه چند برابری مواجه بودند که شاید برای هزینه انتخابات مجلس آینده باشد و در مقابل فرهنگیان و آموزش و پرورش سهم کمی از بودجه دارند و در بودجه حواسمان به آنها نبوده است.

وی با بیان این موضوع که در لایحه امسال هزینه‌ بودجه‌های برخی نهادها زیاد بوده که شاید برای هزینه انتخابات مجلس آینده باشد٬ گفت: با اینهمه افزایش بودجه اما فرهنگیان و آموزش و پرورش سهم کمی از بودجه بردند و به جایگاه فرهنگیان توجهی نشده است.

نماینده مردم ارومیه با طرح این سوال که حقوق کارگران با چه مبنایی محاسبه شده است٬ تاکید کرد: فشار بر اقشار ضعیف و کارگر جامعه که همیشه زیر بار تورم و کمبود درآمد کمر خم کرده‌اند امسال هم وجود دارد. انگار بازنشستگان خانواده ندارند!

وی افزود: مگر قرار نبود در لایحه بودجه احکام دائمی آورده نشود پس چرا این اتفاق نیفتاده و باز هم شاهد احکام در بودجه هستیم ضمن اینکه بودجه به نفع ثروتمندان و سرمایه گذاران است. در حالی که حقوق یک معلم به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد امسال در برخی از شرکت‌های خصوصی حقوق بالای ۷میلیون تومان در نظر گرفته شده که البته این شرکت‌ها به اسم خصوصی‌اند اما دولت آنها را اداره می‌کند.

این عضو کمیسیون صنایع افزود: در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیش‌بینی ۴۰ دلار برای نفت را باعثبی‌انضباطی و نابسامانی در وضع درآمدی دولت دانست و گفت: افزایش قیمت نفت بیش از ۴۰ دلار باعثبی‌انضباطی می‌شود و معلوم نمی‌شود که درآمد مازاد بر این ۴۰ دلار صرف چه بخش‌هایی در کشور خواهد شد و در لایحه بودجه دولت نیز به آن اشاره نشده است.

قاضی پور خاطرنشان کرد: ضعف دیگر بودجه بی‌توجهی به وضع مسکن فرهنگیان و قانون بیکاران متقاضی به کاراست و در این دو بخش هیچ ردیفی در لایحه دیده نمی‌شود، ضمن آن که برای احیای دریاچه ارومیه و خروج از وضع خشکسالی در کشور نیز اعتبارات خاصی در نظر گرفته نشده است و یک کلام این لایحه بودجه فایده‌ای ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز