خبرگزاری کار ایران

امروز در مجلس انجام شد؛

بررسی بودجه با ماسک در حرکتی نمادین

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۶۰

قرار بر این است امروز در جلسه هیات دولت یکسری موضعات و شرایطی را تصویب کنند تا ابتکار با دست پر به اصفهان برود زیرا قبل از این موضوعات رفتن ابتکار به خوزستان دردی را دوا نمی کرد.

اهواز جانی برای نفس کشیدن ندارد. ریزگرد‌ها دیگر مردم خوزستان را در خانه‌هایشان هم در امان نمی‌گذارد. خبرهای رسیده از اهواز حاکی از این است که چندین روز است که توزیع ۱۵۰ هزار ماسک میان شهروندان خوزستانی و همچنین استقرار چندین دستگاه آمبولانس در مناطق پرتردد اهواز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ نمایندگان شهرهای جنوب کشور هنوز از نگرانی شرایط اهواز خیال‌شان راحت نشده و هنوز در انتظار رسیدگی دولت و مسوولان محیط زیست هستند. امروز در مجلس شاهد اعتراض آن‌ها درپی عدم رسیدگی به این شهر و وخیم شدن اوضاع آن توسط نمایندگان خوزستان بودیم.

نماینده‌های خوزستان در حالی که ماسک ضدآلودگی زده بودند طی حرکتی نمادین برای همدردی و اعتراض خود امروز در صحن علنی مجلس چند دقیقه‌ای را راهپیمایی کردند و با‌‌ همان ماسک به ادامه بررسی بودجه پرداختند. نکته جالب توجه این بود که آنها حتی زمانی که با یکدیگر و سایر نمایندگان مشغول صحبت بودند هم حاضر به برداشتن ماسک‌شان نشدند.

این درحالی است که مجلس تا ۱۰ روز قرار است در دونوبت کلیات طرح بودجه ۹۴ را بررسی کند و دغدغه خوزستان در این وانفسا نمایندگان را آرام نمی‌گذارد.

بین دو نوبت صحن علنی مجلس و بعد از اعتراض آنها، نمایندگان به راهرو آمدند تا توضیحات بیشتری درباره اهواز و این حرکت نمادین‌شان بدهند.

بین جلسه صبح و بعد از ظهر سیدشریف حسینی نماینده اهواز به همراه بیشتر نمایندگان خوزستان و استان‌های غربی از عملکرد مسئولان در این اتفاق‌های اخیر انتقاد می‌کردند.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه گفت وقتی به کرمانشاه سفر می‌کنم تا دو روز بعد از اینکه بر می‌گردم سرفه امانم را می‌برد.

حسین دهدشتی نماینده آبادان نیز در اینباره اضهار داشت: مردم خیلی ناراحت هستند و نمی‌شود حتی به آن‌ها گفت که زمان می‌برد تا این موضوع درست شودزیرا دولت قبل انقدر وعده داده و عمل نکرده است مردم دیگر اعتمادشان را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: دولت قبل در سال ۸۷ تعهد داده بود ظرف ۵ سال ۲۰۰ هزار هکتار از زمینهای غبار خیز را مالچ بپاشاند اما کلا ۷ هزار هکتار مالچ پاشی شده است و این قضیه‌ها باعثبی‌اعتمادی مردم آنجا شده است و دیگر تاب و تحمل ندارند.

بسیاری از نمایندگان خوزستان مدعی هستند این مرحله از غبار‌ها کاملا منشاء داخلی دارد و علتش آن هم تالاب‌های خشک شده است و در همین اوضاع همچنان آب سرچشمه‌های کارون را به اصفهان می‌برند. درصورتی که اگر آب به خوزستان برگردد لااقل برای کوتاه‌مدت از شدت خاک و غبار کم می‌شود و مردم در حال حاضر روی این نکته خیلی حساس شده‌اند.

بحران اهواز آنقدر بغرنج شده است که آقای روحانی اخیرا در تماس تلفنی‌ای که با با نخست وزیر عراق ۴۰به مدت دقیقه داشت، در طول مکالمه هرچقدر نخست وزیر عراق درباره امنیت و داعش حرف زده است، رییس جمهور در ابتدای کار خواستار مشخص شدن ریزگردهایی که امان مردم را بریده، شد.

همچنین قرار بر این است امروز در جلسه هیات دولت یکسری موضوعات و شرایطی را تصویب کنند تا ابتکار با دست پر به اصفهان برود٬ زیرا قبل از این موضوعات رفتن ابتکار به خوزستان دردی را دوا نمی‌کرد.

گزارش: هدی احمدی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز