خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

بودجه ۹۴ با توجه به درآمد ارزی کشور نوشته شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۶۶

ما باید برای اداره کشور به نقطه بهینه برسیم، بر همین اساس کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که ۲۰ درصد واریز به صندوق توسعه داشته باشیم تا بشود کشور را اداره کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با یادآوری دو سقفه بودن بودجه۹۴ کل کشور، گفت: این مؤلفه مهم موجب انعطاف‌پذیری بودجه و جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی در سال آینده خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی مفتح در جلسه علنی امروز یکشنبه(۲۶ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات لایحه بودجه سال آتی، گفت: زمان بررسی بودجه در صحن علنی مجلس تلاش می‌شود نقاط ضعفی که تدوین شده به رای نمایندگان گذاشته شود تا لایحه‌ای که می‌خواهد تبدیل به قانون شود ارتقا یافته و از نقاط ضعف عاری شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، با بیان محدودیت‌های موجود در لایحه بودجه ۹۴، افزود: برخی از نمایندگانی که با کلیات بودجه مخالفت می‌کردند، می‌گفتند طبق برنامه پنجم باید ۳۲ درصد سهم صندوق توسعه ملی از بودجه ۹۴ به این صندوق واریز شود، اما باید توجه داشت که وضعیت ما مانند زمانی نیست که دو میلیون بشکه نفت ۱۰۰ دلاری صادر می‌کردیم و باید با وضع فعلی و این درآمد ارزی کشور را اداره کنیم.

مفتح، تصریح کرد: ما باید برای اداره کشور به نقطه بهینه برسیم، بر همین اساس کمیسیون تلفیق به این نتیجه رسید که ۲۰ درصد واریز به صندوق توسعه داشته باشیم تا بشود کشور را اداره کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر اینکه بودجه ۹۴ به مسائل اساسی کشور نپرداخته، گفت: ما با یک قانون یک ساله مواجه هستیم که باید بیشتر اعداد، ارقام و آثار مالی اجرای قوانین در آن منعکس شود، چطور می‌شود در این ظرف یک ساله به مسائل اساسی پرداخت، اگر ما بخواهیم به امر بودجه‌نویسی توجه داشته باشیم نباید در بودجه به مسائل اساسی بپردازیم، با این حال آنچه باید در این زمینه دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره انتقاد برخی نمایندگان از درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۴ نیز گفت: معتقدیم باید در مورد مالیات‌ها در نقطه بهینه بایستیم از جمله فرار مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی را کم کنیم، ما معتقدیم اگر مالیات در گزارش کمیسیون تلفیق نسبت به لایحه دولت افزایش داشته به خاطر افزایش نرخ مالیات نیست بلکه پایه مالیاتی افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه ۹۴ مسائل شخصی و مسائل حوزه انتخابیه نمایندگان را دخالت نداده، تاکید کرد: دو سقفه بودن بودجه هم تدبیری بوده که در کمیسیون تلفیق صورت گرفته و باعثمی‌شود بودجه انعطاف داشته باشد و ما بتوانیم هم پروژه‌های عمرانی و هم بودجه جاری را مدیریت کرده و کاهشی در رشد اقتصادی نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز