خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات دومین روز بررسی کلیات بودجه ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۷۵

بودجه ۹۴ پس از رسیدگی کمیسیون تلفیق جهت تصویب به مدت ۱۰ روز در صحن علنی مجلس بررسی٬ و پس از آن جهت تایید به شورای نگهبان خواهد رفت.

امروز(۲۷ بهمن‌ماه) دومین جلسه علنی بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ در یک نوبت صبح٬ پشت سر گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ بودجه ۹۴ پس از رسیدگی کمیسیون تلفیق جهت تصویب به مدت ۱۰ روز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی و پس از آن جهت تایید به شورای نگهبان خواهد رفت.

تعیین سقف عوارض گاز طبیعی مصرفی

امروز نمایندگان در جلسه علنی مجلس سقف عوارض گاز طبیعی مصرفی را مشخص کردند.

براساس بند(ط) تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل کشور؛ در سال ۱۳۹۴ سقف عوارض گاز طبیعی مصرفی موضوع ماده الحاقی(۳۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲)، بیست و یک هزار میلیارد(۲۱.۰۰۰. ۰۰۰.۰۰۰. ۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

واریز درصدی از ارزش صادرات گاز طبیعی به صندوق توسعه ملی

درادامه نمایندگان با بند(ب) از تبصره ۲ آن با ۱۴۹ رأی موافق، ۴۱ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس این تبصره بانک مرکزی موظف شد ۲۰ درصد ارزش صادرات گاز طبیعی را پس از کسر ارزش گاز طبیعی وارداتی٬ به صندوق توسعه ملی واریز کند.

افزایش ۵ درصدی قیمت هر لیتر فراورده‌های نفتی

نمایندگان در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ بخش درآمدی این بند یعنی عبارت " این منابع جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است " را برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوط ارجاع دادند.

طبق این مصوبه برای توسعه پالایشگاه ها و زیرساخت های تأمین و توزیع فراورده‌های نفتی٬ قیمت هر لیتر فراورده های نفتی ۵ درصدی افزایش یافت.

مجوز انتشار اوراق مشارکت به وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز در جریان بررسی جزئیات گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور به بند الحاقی یک بند ۳ تبصره ۲ رای مثبت دادند.
براین اساس به وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط اجازه داده می‌شود با تصویب شورای اقتصاد به منظور سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک نسبت به انتشار اوراق مشارکت ارزی - ریالی از طریق بازار سرمایه در سقف ۵۰هزار میلیارد ریال با تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق از محل تولیدات همان طرح‌ها اقدام کند.

هزار میلیارد تومان برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص یافت

درادامه رسیدگی به بودجه همچنین نمایندگان وزارت نفت را مکلف به فروش فرآورده‌های نفتی مکشوفه٬ اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه٬ و تحویل هر لیتر مواد کشف‌شده نفتی قابل توزیع در شبکه رسمی مصرف به نرخ تاریخ کشف کردند.
بر اساس این قانون واریز این مابه‌ازا پس از کسر میزان ۱۰درصدی(پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور) و تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب خزانه‌داری کل کشور و برای تقویت بنیه دفاعی و امنیتی انجام خواهد شد.

واریز در آمد اکتشافات فرآورده های نفتی به حساب خزانه‌داری کل کشور

نمایندگان وزارت نفت را مکلف به پرداخت درآمد حاصل از فروش فراورده‌های نفتی کشف شده تا سقف ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور کردند.

قابل ذکر است جلسه امروز بررسی کلیات بودجه تنها در نوبت صبح برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز