خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در مجلس:

پولی برای سرمایه‌گذاری نفتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۲۸

هر جایی که بخواهد از پول نفت مستقل شود خوب است به جز خود بخش نفت و گاز که باید از درآمدهای حاصل در بخش‌های مختلف این صنعت سرمایه‌گذاری کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در بخش نفت سرمایه‌گذاری شده ۲۱ میلیارد دلار در سال ۹۲ سرمایه‌گذاری شده٬ تصریح کرد: این میزان سرمایه‌گذاری برای نفت در سال ۹۱ رقمی در حدود ۱۷ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در صحن علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بخش‌های مربوط به وزارت نفت در بودجه سال ۹۴ گفت: وزارت نفت برای سال آینده پولی برای سرمایه‌گذاری نفتی ندارد.

وزیر نفت دولت یازدهم با بیان اینکه سهم فروش و صادرات نفتی وزارت نفت ۱۴/۵ درصد است٬ گفت: نفت بشکه‌ای ۴۰ دلار پیش‌بینی شده٬ میزان صاردات هم کمی بیشتر از یک میلیون بشکه است. مضاف بر اینکه کمتر از سه میلیارد دلار عاید وزارت نفت است. این موارد اضاف کنید به اینکه زمانی که قیمت نفت ۱۰۰ دلار بود و دو میلیون بشکه فروش نفت داشتیم ۱۳ میلیارد دلار سهم وزارت نفت می‌شد. حال بگویید با این رقم صنعت نفت را چگونه می‌توان اداره کرد.

زنگنه ادامه داد: سرمایه‌گذاری در میادین نفتی این مساله‌ای است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار داشت اما ما چطور منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در این بخش را تامین کنیم؟ این امکان‌پذیر نیست که سهم ۱۴/۵ وزارت نفت از فروش و صادرات نفت را مثلا به ۳۰ درصد افزایش دهیم.

در اظهاراتی گفت: هر جایی که بخواهد از پول نفت مستقل شود خوب است به جز خود بخش نفت و گاز که باید از درآمدهای حاصل در بخش‌های مختلف این صنعت سرمایه‌گذاری کرد.

قابل ذکر است وزیر نفت با پیشنهاد حذف یکی از بندهای لایحه بودجه در مورد مجوز انتشار اوراق مشارکت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز مخالفت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز