خبرگزاری کار ایران

حسینی‌صدر به ایلنا خبر داد:

معامله ۴۰۰ میلیونی مجوز صرافی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۹۷

این افراد پس از گرفتن مجوز از سیستم بانکی به نرخ دولتی ارز می‌گرفتند و به نرخ آزاد می‌فروختند یا اینکه به بهانه واردکردن کالا ارز می‌گرفتند و هرگز کالایی را به کشور وارد نمی‌کردند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسیر مبارزه با فساد مالی نباید عوض شود، کسانی که خزانه را غارت کردند، ثروت نجومی به دست آوردند و زمین‌خواری کردند٬ نباید با حاشیه‌ها از توجه دور بمانند.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ با اشاره به ضرورت پیگیری مبارزه با فسادهای مالی کلان در کشور٬ گفت: گمان می‌کنم هماهنگی‌هایی برای انحراف از بحثمبارزه با مفاسد مالی ایجاد شده که رسانه‌ها باید با هوشیاری به آن بپردازند، طی سال‌های گذشته در کشور٬ کانون‌های رانت تشکیل شده که پرونده افراد تشکیل‌دهنده آن به راحتی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته مجوز صرافی با ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد، برخی مردم هم به ما مراجعه می‌کردند که نامه بنویسیم تا آنها هم مجوز صرافی بگیرند. فکر می‌کردیم اگر چنین امکانی وجود دارد٬ باید برای همه مردم باشد٬ اما هیچگاه این فرآیند برای افراد معمولی به نتیجه نمی‌رسید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کسب اطلاع از کسانی که مجوز صرافی صادر می‌کردند٬ باید توسط سیستم‌های اطلاعاتی بررسی شود، گفت: این افراد پس از گرفتن مجوز از سیستم بانکی به نرخ دولتی ارز می‌گرفتند و به نرخ آزاد می‌فروختند یا اینکه به بهانه واردکردن کالا ارز می‌گرفتند و هرگز کالایی را به کشور وارد نمی‌کردند، یا با این ارز ماشین‌های لوکس وارد می‌کردند و با نرخ آزاد در بازار می‌فروختند.

حسینی‌صدر ادامه داد: اکنون هم مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد تاکید کرده‌اند و دولت هم گام‌های عملی در این زمینه برداشته است.

وی ادامه داد: این ثروتمندان یک‌شبه، سعی دارند مبارزه با فساد را تقلیل دهند. برای نمونه در بحثپرونده آقای رحیمی فضا را غبارآلود می‌کنند. در حالی که بحث‌ فساد‌هایی با مبالغ زیاد مطرح است، مسئله تخلفات نمایندگان را مطرح می‌کنند و اسم کسانی را می‌آورند که این وصله‌ها به آنها نمی‌چسبد.

حسینی صدر در پایان تاکید کرد: مسیر مبارزه با فساد مالی نباید عوض شود، کسانی که خزانه را غارت کردند، ثروت نجومی به دست آوردند و زمین‌خواری کردند نباید با حاشیه‌ها از توجه دور بمانند. برخی از این مفسدان٬ اکنون آزادانه در کشور زندگی می‌کنند و برخی از آنها نیز خود رابه مقامات چسبانده‌اند. این مسائل باید پیگیری شود٬ زیرا مبارزه با فساد بزرگ‌ترین خواسته آحاد مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز