خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی لایحه بودجه؛

تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها ۲۰ درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۸۹

نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز مصوب کردند تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها٬ ۵۰ درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز مصوب کردند که تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها ۵۰ درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ در روز چهارم بررسی بودجه و در جریان بررسی این بند یکی از نمایندگان مجلس٬ پیشنهاد حذف فراز الحاقی بند مذکور را مطرح کرد.

در پیشنهاد فتح‌الله حسینی مطرح شد که افزایش ۲۰ درصدی تعرفه آب آشامیدنی روستایی مشکلات بسیاری را برای مردم این مناطق ایجاد می‌کند.

پس از این پیشنهاد٬ نمایندگان مخالف اعلام کردند در صورت حذف فراز الحاقی تعیین تعرفه برعهده شورای اقتصاد قرار می‌گیرد که در آن صورت امکان افزایش بیش از ۲۰ درصد تعرفه آب آشامیدنی روستایی توسط این شورا وجود دارد.

بر اساس بند ج تبصره ۸ لایحه بودجه٬ تعرفه خدمات آب و فاضلاب در چارچوب دستورالعملی که به پیشنهاد وزارت نیرو به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، تعیین می‌گردد.

به موجب این مصوبه تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها به میزان ۵۰ درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه می‌شود.

پیشنهاد داد ۳۰ درصدی تعرفه آب آشامیدنی روستا‌ها نیز در مجلس مطرح شد که نماینده دولت در جواب به این پیشنهاد اعلام کرد که در صورتی که این پیشنهاد به تصویب برسد، شورای اقتصاد مجبور است برای جبران زیان شرکت‌های آب و فاضلاب، تعرفه آب آشامیدنی شهر‌ها را بالا ببرد.

تعرفه آب آشامیدنی روستایی در سال ۹۳ به میزان ۳۰ درصد تعرفه نزدیک‌ترین شهر محاسبه شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز