خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرها حذف شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۰۰

نمایندگان امروز حذف اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت از سوی شهرداری‌ها را تصویب کردند.

نمایندگان مجلس امروز حذف اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت از سوی شهرداری‌ها را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا امروز در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور با حذف بند الحاقی ۲ تبصره ۸ ماده واحده موافقت کردند.

طبق بند الحاقی ۲ تبصره ۸ به شهرداری کلان‌شهرها(شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت) اجازه داده می‌شود با تصویب شورای اسلامی شهر این شهرها، نسبت به وضع و أخذ عوارض از انواع خودروهای سواری و وانت که محل تردد آنها و محل سکونت مالکان آنها در شهرهای مذکور قرار دارد و همچنین ماشین‌آلات و خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین تولید داخل و وارداتی که در محدوده شهرهای مذکور استقرار دارند را حسب شرایط آلودگی در این شهرها تا معادل پنج‌درهزار(۰۰۵/۰) قیمت فروش کارخانه(تولید داخل) و پنج‌در‌هزار(۰۰۵/۰) ارزش گمرکی و حقوق ورودی اقدام و درآمد حاصله را در جهت ایجاد و توسعه خطوط قطار شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه کنند.

همچنین نیروی انتظامی و پلیس راهور موظف است در وصول عوارض مذکور با شهرداری همکاری کند.

عوارض مذکور در مورد خودروهای با عمر بیش از ۱۰ سال به استثناء خودروهای گازسوز به ازای سپری شدن هر سال به میزان سالانه ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز