خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان؛

تامین تسهیلات ازدواج جوانان و اشتغال مددجویان مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۹۲

مقرر شد از مبلغ تعیین شده در این بند ۶۰ درصد برای ازدواج جوانان و ۴۰ درصد جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اختصاص یابد.

بانک مرکزی مکلف به تامین و پرداخت ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به نسبت ۶۰ درصد برای ازدواج جوانان و ۴۰ درصد برای اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، با بند(ب) تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

بند(ب) تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه به این شرح است:

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانکهای دولتی نسبت به تأمین و پرداخت تسهیلات به مبلغ چهارده هزار و چهارصدمیلیارد(۱۴/۴۰۰ / ۰۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال از محل پس‌اندازهای قرض‌الحسنه با درنظرگرفتن دوره تنفس دوساله و در اقساط ده ساله به نسبت ۶۰ درصد برای ازدواج جوانان و ۴۰ درصد جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور اقدام کند.

در جریان بررسی این بند محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس مجلس گفت: بند(ب) تقریباً هر سال در بودجه مطرح می‌شود اما امسال موضوع ازدواج جوانان هم به این بند اضافه شده، بنابراین باید نسبت به رفع ابهام و سهمیه‌بندی رقم تعیین‌شده برای هزینه‌کرد این مبالغ در بحثازدواج جوانان و اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها اقدام شود.

بر این اساس نمایندگان با این رفع ابهام با ۱۲۵ رأی موافق، ۱۲ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند و مقرر شد از مبلغ تعیین شده در این بند ۶۰ درصد برای ازدواج جوانان و ۴۰ درصد جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز