خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تعیین تکلیف حق انتفاع بهره‌برداری از معادن سنگ آهن

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۴۲

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴ کل کشور، با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۰ این لایحه موافقت کردند.

نمایندگان مجلس، نحوه بهره‌برداری از معادن سنگ آهن را تعیین تکلیف کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴ کل کشور، با جزء ۲ بند الف تبصره ۱۰ این لایحه موافقت کردند.

براساس این جزء؛ نحوه بهره‌برداری از معادن سنگ آهن مشخص می‌شود.

در جزء ۲ بند الف تبصره ۱۰ آمده است که کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده سنگ آهن که پروانه بهره‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) و شرکت‌های تابعه است ولی فاقد قرارداد با سازمان مذکور و شرکت‌های تابعه می‌باشند، موظفند بابت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق در سال ۱۳۹۴،۲۵ درصد مبلغ فروش محصولات خود را به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۱۹ جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور پرداخت کنند.

در صورت سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره تولید، حق انتفاع به صورت پلکانی و به شرح زیر پرداخت می‌شود:

۲-۱ - فروش محصول به صورت سنگ آهن خام و دانه‌بندی شده معادل ۲۵ درصد مبلغ فروش.

۲-۲ - فروش محصول به صورت افشرده(کنسانتره) شامل افشرده‌های تحویلی برای گندله‌سازی‌های درون شرکت و افشرده‌فروشی به خارج از شرکت معادل ۲۱.۵ درصد مبلغ فروش.

۲-۳ - فروش محصول به صورت گندله‌ معادل ۱۸ درصد مبلغ فروش افشرده

۲-۴ - فروش محصول به صورت آهن اسفنجی معادل ۱۵ درصد مبلغ فروش افشرده

موارد ۲-۲ و ۲-۳ و ۲-۴ صرفاً به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که زنجیره ارزش(فراوری) را در داخل مجموعه همان شرکت انجام دهند.

در صورتی که شرکت‌های موضوع این جزء با رعایت قانون تجارت از محل سود خود اقدام به سرمایه‌گذاری در معادن صنایع معدنی پایین‌دستی کنند، به میزان ۱۰ درصد سرمایه‌گذاری صورت گرفته از محل سود، به‌عنوان حق انتفاع بهره‌برداری محاسبه می‌شود.

۴ - مالیات بردرآمد سال ۱۳۹۴ هر یک از معادن موضوع این جزء به حساب خزانه معین استان محل استقرار معدن واریز می‌شود.

۵ - در صورت عدم پرداخت مبالغ فوق مطالب مذکور در حکم مطالبات مستند به اسناد لازم‌الاجرا است و براساس ماده ۴۸ قانون محاسبات عمومی کشور و مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قابل وصول می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز