خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان انجام شد:

تعیین درآمد ۴۸ هزار میلیارد تومانی حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۳۷

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴، تبصره ۲۱ آن را که جزء مواد ارجاعی به کمیسیون تلفیق بود مورد رسیدگی قرار دادند.

با رای موافق نمایندگان درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات ۴۸ هزار میلیارد تومان تعیین شد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴، تبصره ۲۱ آن را که جزء مواد ارجاعی به کمیسیون تلفیق بود مورد رسیدگی قرار دادند.

براین اساس درآمد حاصل از اجرای مفاد مواد ۱ و ۳ قانون مذکور در سال ۹۴ تا مبلغ ۴۸۰ هزار میلیارد ریال تعیین می‌گردد.

همچنین ۱۰۰ درصد منابع حاصل از افزایش قیمت برق و آب در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

در ادامه این بررسی محمد دهقان پیشنهاد داد دولت به خانوارهایی که دارای درآمد بالای ۳ میلیون تومان هستند یارانه ندهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با این تأکید که دولت در تشخیص خانوارهای پردرآمد تردید دارد گفت: ‌ چرا چند هزار میلیارد تومان از پول نفت صرف پرداخت یارانه به خارج نشینان یا تجاری که درآمدهای میلیاردی دارند، ‌ شود.

به گزارش خانه ملت دولت و کمیسیون مخالف این پیشنهاد بودند و نهایتاً نیز مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت.

محمدرضا باهنر که ریاست ساعات پایانی مجلس را برعهده داشت، ‌توضیح داد: ‌دولت این اختیار را دارد و می‌تواند یارانه خانوارهای دارای درآمد بالا را هر طور که صلاح می داند لغو یا حذف کند لذا دست دولت برای اجرای نحوه شناسایی آنها باز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز