خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان انجام شد:

یگان کاشف، ۱۰ درصد از وجوه کشف محموله‌های نفتی قاچاق را دریافت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۷۱

ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند تا ده‌درصد(۱۰%) از وجوه حاصله را به یگان کاشف و کاشفین اعم از دفاعی و امنیتی اختصاص دهد.

با موافقت نمایندگان مجلس، ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند تا ۱۰ درصد از وجوه حاصل از فروش فرآورد‌های نفتی کشف شده اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه را به یگان کاشف و کاشفین اعم از دفاعی و امنیتی اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۴ کل کشور، با بند(ع) تبصره ۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس این بند؛ وزارت نفت مکلف است از محل درآمد حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی کشف‌شده اعم از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه به ازای کشف و تحویل هر لیتر مواد کشف‌شده نفتی قابل توزیع در شبکه رسمی مصرف به نرخ زمان کشف پس از کسر ده درصد(۱۰%) هزینه بالاسری تا سقف ده هزار میلیارد ریال به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کندتا براساس طرح توزیع ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، جهت تقویت بنیه دفاعی و امنیتی اختصاص یابد. ستاد کل نیروهای مسلح می‌تواند تا ده‌درصد(۱۰%) از وجوه حاصله را به یگان کاشف و کاشفین اعم از دفاعی و امنیتی اختصاص دهد.

همچنین در این بند آمده است؛ درصورتی که احکام نهائی فرآورده‌های نفتی کشف‌شده در مراجع رسیدگی، مبنی بر برائت متهم یا مته‌مان از اتهام وارده باشد، اعتبار لازم جهت استرداد بهای فرآورده‌های فروخته‌شده حسب اظهار مالک و تأیید مرجع رسیدگی‌کننده در‌‌ همان سال توسط ستاد کل نیروهای مسلح از حساب مذکور تأمین می‌شود. دستورالعمل اجرائی این بند توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با همکاری وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز