خبرگزاری کار ایران

کمیسیون امنیت مجلس محاصره مردم یمن توسط عربستان را محکوم کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون متبوعش اقدام عربستان در محاصره مردم یمن را محکوم کرد و خواستار اقدامات جدی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه در مقابل اینگونه خودسری‌ها شد.

به گزارش ایلنا٬ سید حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه امروز بعداز ظهر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در ابتدای جلسه امروز بروجردی نسبت به جلوگیری از کمک‌رسانی انسان‌دوستانه به یمن و ممانعت از ورود یمنی‌های درمان‌شده مجروح در اثر بمب‌گذاری‌های نماز جمعه را محکوم و نگرانی شدیدی از شرایط اسفبار غذا، دارو، بیماری و رسیدگی به مجروحان اعلام کرد.

وی ادامه داد:کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن اقدام غیرقانونی عربستان مبنی بر محاصره مردم یمن، خواستار اقدامات جدی نهادها و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای منطقه در مقابل اینگونه خودسری‌ها شد.

نماینده ورامین در مجلس افزود: در ادامه جلسه بررسی نقطه‌نظرات، انتقادها و پیشنهادات و ابهامات مطرح در مذاکرات هسته‌ای، بیانیه لوزان، اظهارات مقامات ایرانی، فکت‌شیت آمریکایی‌ها با حضور کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی صورت گرفت. او با اشاره به بیانات ظریف و صالحی گفت که در برخی از حوزه‌ها، از جمله تحقیق و توسعه مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون بر ایستادگی و مقاومت در مقابل باج‌خواهی‌های طرف مقابل، تامین حداکثری منافع کشور اعمال خطوط قرمز نظام در حوزه هسته‌ای و عدم اعتماد به دشمن و طرف مقابل به ویژه آمریکا که دولت عهدشکن مزور با سیاست‌های دوگانه است تاکید کردند.

کد خبر : ۲۷۳۲۲۸