خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو خبر داد:

عزم دولت برای نجات دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۶۶

دولت عزم خود را جزم کرده است تا به مشکل دریاچه ارومیه پایان دهد و حل نهایی این موضوع نیازمند زمان و همکاری مردم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان است.

ایلنا: وزیر نیرو گفت: دولت عزم خود را برای نجات دریاچه ارومیه جزم کرده است تا روند خشک شدن این دریاچه را متوقف کند.

به گزارش ایلنا، «حمید چیت چیان» در دومین نشست کارگروه نجات دریاچه ارومیه که با حضور «معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و شماری از معاونان وزارتخانه‌های عضو این کارگروه و مدیران منطقه‌ای به میزبانی استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: در نخستین نشست کارگروه نجات دریاچه ارومیه که به تازگی در محل ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، تمامی مباحثکار‌شناسی و مصوبه‌های نشست‌های ستادی که در دولت دهم به این منظور تشکیل شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای ۲۴ گانه نجات دریاچه ارومیه تایید شد.

وی افزود: در فاصله این دو نشست، مقرر شد کمیته‌ای تخصصی تشکیل و فراخوان عمومی اعلام شود تا تمامی دانشگاهیان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد، پیشنهادهای خود را برای نجات دریاچه ارومیه اعلام کنند.

وی همچنین از برگزاری همایشی علمی به همین منظور در هفته نخست مهرماه امسال خبر داد و گفت: در این همایش قرار است تمامی موضوع‌های تخصصی مرتبط با دریاچه ارومیه در محیطی علمی مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته چیت چیان، دولت عزم خود را جزم کرده است تا به مشکل دریاچه ارومیه پایان دهد و حل نهایی این موضوع نیازمند زمان و همکاری مردم استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و کردستان است.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه دریاچه ارومیه ورودی‌ها و خروجی‌هایی دارد که عدم تعادل بین آن‌ها، موجب بروز مشکل شده است.

وزیر نیرو کاهش بارش‌ها، برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش آب‌های سطحی و روان آب‌ها را عوامل اصلی در شکل گیری بحران دریاچه ارومیه برشمرد و گفت: دولت توان خود را برای رفع این مشکل به کار گرفته است اگرچه همه می‌دانند به نتیجه رسیدن راه حل‌های اجرایی نیازمند زمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز