خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی محیط زیست خبر داد؛

استفاده از زیست فناوری برای حفظ گونه‌های گیاهی

کد خبر : ۱۰۷۷۸۷

حفاظت از تنوع زیستی از اولویت‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود / در کشورهای در حال توسعه، حفاظت از زیستگاه همراه با توسعه پایدار اصلیترین روش حفاظت است.

ایلنا: مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاربردهای زیست فناوری برای حفاظت از گونه‌های گیاهی گفت: مطالعه چندین گونه گیاهی در معرض خطر انقراض، با موفقیت انجام شده است.

به گزارش ایلنا، " شهاب الدین منتظمی " با بیان اینکه حفاظت از تنوع زیستی از اولویت‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست محسوب می‌شود، گفت: در کشورهای در حال توسعه، حفاظت از زیستگاه همراه با توسعه پایدار اصلیترین روش حفاظت است.

وی ادامه داد: در دو دهه گذشته با استفاده از روش‌های نوین از قبیل زیست فناوری در زمینه‌های مختلف از جمله حفاظت و احیاء گونه‌های در معرض تهدید فراهم شده است.

منتظمی، به کاربردهای زیست فناوری در زمینه حفظ، نگهداری و بهره برداری مناسب از ذخایر ژنتیکی به روش کشت بافت که دارای پتانسیل بسیار بالایی برای حفظ ژرم پلاسم است، اشاره کرد و گفت: در کشور ایران نیز اقدامات موثری در جهت احیای گونه‌ها به ویژه گونه‌های دارویی انجام شده است.

مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه استفاده از زیست فناوری در دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی این سازمان با مطالعه و باززایی چندین گونه در معرض خطر انقراض گیاهی انجام شده است، گفت: باززایی گونه‌های در معرض خطر انقراض سوسن چلچراغ، زوفایی، پونه بینالودی و اسپندی با موفقیت انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز