خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد:

تشکیل کمیته مشترک ویزا و نحوه برخورد با گردشگر خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۷۳

براساس آمار ۲۰۱۲ در بخش گردشگری شاهد رشد ۴ درصدی هستیم که از رشد اقتصاد جهانی نیز بالا‌تر است / امور گردشگری کار تشریفاتی و لوکس نیست / بافت تاریخی شهر تهران مزاحم نیست / متأسفانه ما حتی نحوه برخورد و فرهنگ با گردشگران داخلی را نیز ندارم.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی از تشکیل کمیته مشترک مربوط به مسائل ویزا و نوع رفتار با گردشگران خارجی و غربی خبر داد و گفت: این کمیته دستاورد نشست مشترک با دو وزیر اطلاعات و امور خارجه است که به زودی عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " محمد علی نجفی " در مراسم گشایش برنامه های هفته گردشگری، با اشاره به برخی از توفیقات کشور ایران در بخش گردشگری از جمله گردشگری سلامت اظهار کرد: متأسفانه با وجود تمامی موفقیت‌ها کشور ایران در بخش گردشگری در جایگاه واقعی قرار نگرفته است به طوری که در سال ۲۰۱۲ از یک میلیارد و ۷۵ میلیون گردشگر خارجی کشور ما سهم قابل قبولی را به خود جذب نکرده است.

وی با بیان اینکه این تعداد گردشگر ۱۰۰۰میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است تأکید کرد: سهم ما در این بخش ناچیز بوده است. براساس آمار ۲۰۱۲ در بخش گردشگری شاهد رشد ۴ درصدی هستیم که از رشد اقتصاد جهانی نیز بالا‌تر است.

معاون رئیس جمهور با تأکید براینکه امور گردشگری کار تشریفاتی و لوکس نیست تأکید کرد: باید در بخش گردشگری در آینده شاهد رشد باشیم تا بتوانیم به رشد اقتصادی دست یابیم از سویی لازم به تأکید است که می‌توان از گردشگری به عنوان دیپلماسی فرهنگی بویژه گردشگران غربی استفاده کرد تا تصویری که براساس تلاش‌های رسانه‌های غرب از ایران نقش بسته است با این کار قابل تغییر است.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند از جهات مختلف مهم باشد گفت: گردشگران خارجی سفیری هستند که ما می‌توانیم با ملاقات‌های فرهنگی برداشت درستی از ملت و تاریخ و فرهنگمان به آن‌ها بدهیم. از این رو لازم است به گردشگری به صورت اجرایی نه کلی بپردازیم چرا که تقاضا برای بازدید از ایران بعنوان یک کشور پرجاذبه بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: باید در بخش عرضه بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم با همکاری دستگاه‌های دولتی شاهد رونق گردشگری باشیم. البته خوشبختانه رئیس جمهور به گردشگری تأکید دارد و امیدواریم در دوره ۴ سال اول خدمت ایشان تغییرات محسوسی را شاهد باشیم.

نجفی با اشاره به دیدار صمیمانه خود با وزرای اطلاعات و امور خارجه گفت نتیجه این نشست‌ها تشکیل کمیته مشترک در خصوص مسائل مربوط به ویزا، و رفتار مناسب با گردشگر خارجی و غربی بود. که امیدواریم با هماهنگی لازم با بخش‌های دولتی این هماهنگی ایجاد شود. اگرچه ما با بخش‌های دولتی در این بخش مشکلی نداریم.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد تا شهرداری و شورای سایر شهر‌ها در کنار شهر تهران در جذب گردشگر گام‌های موثری بردارند تأکید کرد: البته در آینده‌ای نزدیک توافقات موثری با شهرداری و شورای شهر تهران خواهیم داشت چرا که براین باوریم که تهران ترمینال گردشگری نیست و باید مقصد گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی شهر تهران مزاحم نیست ادامه داد: تهران و بافت تاریخی آن می‌تواند قطب و کانون گردشگر باشد البته در این بین آموزش و فرهنگ سازی باید انجام شود تا نوع برخورد با گردشگران خارجی توأم با مهربانی و عطوفت باشد.

نجفی با بیان اینکه متأسفانه ما حتی نحوه برخورد و فرهنگ با گردشگران داخلی را نیز ندارم تأکید کرد: گردشگر یک نعمت است و باید بدانیم که چگونه با یک گردشگر داخلی و خارجی باید برخورد کند.

وی در پایان با ابراز تأسف از کم بودن سواد و دانش در بخش گردشگری گفت: ما متخصص و تحصیل کرده در بخش گردشگری کم نداریم اما نکته اینجاست که از این افراد در گردشگری استفاده نمی‌شود بطوری که گردشگری ما را افراد کم سوادی در دست گرفته‌اند که ما می‌توانیم با استفاده از تخصص و استخدام نیروهای تحصیل کرده، گردشگران زیادی را جذب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز