خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

گردشگری ما تنها کمبود مدیریت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۸۸

شهر تهران دارای ظرفیت فوق العاده ای برای جذب توریسم است که می توان با اقداماتی این ظرفیت را افزایش داد. همچنین ۲۵ درصد از سهم گردشگری ما اختصاص به توریست آیینی دارد همانند گردشگرانی که برای زیارت به مشهد می روند.

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران گفت: در بخش گردشگری کمبودی نداریم بجز مدیریت که اگر بتوانیم آن را مدیریت کنیم می توان در ایجاد شغل گام موثری برداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " احمد مسجد جامعی " در مراسم گشایش برنامه های هفته گردشگری که در برج میلاد برگزار شد با ابراز امیدواری از دیپلماسی جدید دولت گفت: امیدوارم فضای گفتگو در دولت تدبیر و امید رو به پیشرفت باشد و ما شاهد توسعه در حوزه گردشگری باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و تمدن ایران از جایگاه خاصی در دنیا برخوردار است اظهار کرد: تهران در نوع خود شهری چهار فصل است همانند کشورمان که در دنیا به کشور چهار فصل معروف است ما در تهران منطقه ای را به نام عودلاجان داریم که این کلمه برگرفته از تلفظ های محلی آب است.

رئیس شورای شهر تهران از راه اندازی نخستین موزه شهری در منطقه عودلاجان با مشارکت شورای شهر، شهرداری و کارشناسان میراثفرهنگی و گردشگری خبر داد و گفت: در این منطقه ما به کمک ساکنان آن اقدامات ارزشمندی را انجام دادیم به طوری که بیش از سه هزار عکس از این محله به جشنواره ای که به این مناسبت در محله عودلاجان توسط جوانان آن برگزار شده بود ارسال شد.

مسجدجامعی با بیان این که در شهر تهران برای نخستین بار سندی با همکاری میراثفرهنگی برای خیابان ولیعصر به ثبت رسید گفت: با ثبت این خیابان آن هم به معنای واقعی آن نه محلی برای رفت و آمد وسایل نقلیه کار ارزشمندی انجام شد همچنین ما در شورای شهر سند زندان قصر را به تصویب رساندیم تا برنامه هایی برای حفظ هویت تاریخی، اجتماعی و سیاسی زندان انجام شود و خوشحالیم که توانستیم با تصویب این سند میراثارزشمند تاریخی را حفظ کنیم.

وی به ظرفیت های فرهنگی اکوتوریستی و آیینی مذهبی در ایران اشاره کرد و گفت: شهر تهران دارای ظرفیت فوق العاده ای برای جذب توریسم است که می توان با اقداماتی این ظرفیت را افزایش داد. همچنین ۲۵ درصد از سهم گردشگری ما اختصاص به توریست آیینی دارد همانند گردشگرانی که برای زیارت به مشهد می روند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با بیان اینکه امنیتی که در کشور ما وجود دارد می تواند ایران را به یکی از مهم ترین نقاط مورد توجه گردشگران تبدیل کند تاکید کرد: ما در بخش سرمایه گذاری کمبودی نداریم، کمبود ما در این بخش، بخش مدیریتی است که امیدواریم در مدیریت جدید از این امکان بالقوه استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: اگر بپذیریم که هر ۴ نفر توریست یک شغل ایجاد می کند در شرایط بحران کاری، اولویت دیگری بر اولویت های کشور افزوده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز