خبرگزاری کار ایران

قائم مقام و معاون سازمان میراثفرهنگی:

اهداء جام شیردال آغاز گر همکاری های فرهنگی بین ایران و آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۷۵

آمریکایی‌ها این شی را در حفاری به دست نیاورده‌اند بلکه پس از ضبط جام شیردال در گمرک این کشور آن را متعلق به فرهنگ ایرانی دانسته و به ما تحویل دادند.

ایلنا: قائم مقام و معاون سازمان میراثفرهنگی: قائم مقام و معاون سازمان میراثفرهنگی با اشاره به اینکه بازگرداندن جام شیردال یک حرکت نمادین بوده است، گفت: این حرکت می‌تواند آغازی برای همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و آمریکا باشد.

به گزارش ایلنا، مهدی حجت وارد شدن به بحث‌های حاشیه‌ای و انحرافی در ارتباط با بازگشت جام شیردال را به دور از ادب فرهنگی دانست و تصریح کرد: نباید به این حرکت نمادین فرهنگی خدشه وارد کرد، وقتی اعلام می شود که این شی در گمرک آمریکا از قاچاقچیان اشیای تاریخی ضبط شده است ما نباید به بحثاصل یا بدل بودن آن وارد شویم.

قائم مقام رئیس سازمان میراثفرهنگی اظهار داشت: آمریکایی‌ها این شی را در حفاری به دست نیاورده‌اند بلکه پس از ضبط جام شیردال در گمرک این کشور آن را متعلق به فرهنگ ایرانی دانسته و به ما تحویل دادند.

معاون میراثفرهنگی کشور از بازگشت جام شیردال به عنوان نماد مشارکت فرهنگی یاد کرد و گفت: وارد شدن به بحثماهیت این شی به معنای خروج از موازینی است که این اتفاق برآن استوار است.

حجت افزود: ما این شی را با همین عنوان که نماد ارتباط فرهنگی بین دو کشور است پذیرفته ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز