خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت:

حجاج وجوه نقد و اشیای قیمتیشان را با خود حمل نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۶

تاکنون شش مورد سرقت از زائران در داخل مسجدالحرام و در زمان طواف صورت گرفته است و هیچ مرکزی هم وجود ندارد که وجوه به سرقت رفته و گمشده را جبران کند.

ایلنا: رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت گفت: زائران در طواف اول، وجوه نقد و اشیای قیمتی را همراه نداشته باشند بلکه وجوه و اشیای قیمتیشان را در صندوقی که در اتاق‌هایشان است نگهداری کنند.

به گزارش ایلنا، " مسعود مجردی " گفت: تا پایان وقت چهارشنبه ۱۰ مهر ماه حدود ۳۵ هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه شده و به این ترتیب سقف ورود زائران کشورمان به مکه از ۵۰ درصد عبور کرده است.

وی با اعلام اینکه از اول ماه ذی‌الحجه طول زمان توزیع غذا در اقامتگاه‌های زائران ایرانی در مکه مکرمه افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: زمان توزیع غذا در اقامتگاه‌های محل استقرار زائران کشورمان را طولانی‌تر کردیم که اگر به دلیل ازدحام در مسیر برگشت از حرم، با تاخیر به اقامتگاه رسیدند، نگرانی از نظر پایان زمان توزیع غذا نداشته باشند.

مجردی افزود: با ورودی حداکثری زائران به مکه، ایستگاه‌های نقل و ترددی شلوغ‌تر هم می‌شود لذا به زائران توصیه می‌شود بعد از اتمام نماز در مسجدالحرام، عجله‌ای برای خروج از مسجد نداشته باشند. از این جهت بهتر است زائران برای اینکه با ازدحام مواجه نشوند، یک ساعت پس از پایان نماز از مسجد خارج شوند.

رئیس ستاد مکه سازمان حج و زیارت از وقوع چندین مورد سرقت از زائران کشورمان در حین طواف در مسجدالحرام خبر داد و گفت: زائران در طواف اول، وجوه نقد و اشیاء قیمتی را همراه نداشته باشند بلکه وجوه و اشیاء قیمتیشان را در صندوقی که در اتاق‌هایشان است نگهداری کنند. تاکنون شش مورد سرقت از زائران در داخل مسجدالحرام و در زمان طواف صورت گرفته است و هیچ مرکزی هم وجود ندارد که وجوه به سرقت رفته و گمشده را جبران کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز