خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراثفرهنگی:

انتقال دستگاه‌های چاپ به داخل ساختمان سابق موزه ملی متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۹

کار انتقال دستگاه های چاپ به داخل ساختمان سابق موزه ملی متوقف شده است و برای ادامه کار باید از سازمان میراثفرهنگی استان تهران مجوز دریافت شود.

ایلنا: مدیر کل ثبت تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراثفرهنگی می‌گوید که انتقال دستگاه های چاپ به داخل ساختمان سابق کتابخانه ملی متوقف شده و قرار است که این اقدام با نظارت سازمان میراثفرهنگی استان تهران انجام شود. به گفته او برای این اقدام هیچ مجوزی از سازمان میراثفرهنگی دریافت نشده بوده و برای ادامه کار باید مجوز دریافت شود.

" فرهاد نظری " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا می‌گوید که طبقه پایین کتابخانه ملی سابق که پشت موزه ایران باستان واقع شده قرار است تبدیل به موزه صنعت چاپ شود و به همین جهت دستگاه‌های چاپ امروز در حال انتقال به این ساختمان بوده است.

به گفته او برای انتقال دستگاه‌های چاپ به داخل ساختمان، یکی از پنجره‌ها با ظرافت بیرون آورده شده و با استفاده از جرثقیل، دستگاهها را به داخل منتقل می‌کردند که به علت سهل انگاری گوشه تعدادی از آجرها پریده و آسیب دیده است.

مدیر کل ثبت تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراثفرهنگی توضیح می دهد که به هر حال کاری که انجام شده غیر قانونی بوده چون برای این انتقال باید از سازمان میراثفرهنگی مجوز دریافت میشد.

به گفته نظری، کار انتقال دستگاه‌ها متوقف شده است و برای ادامه کار باید از سازمان میراثفرهنگی استان تهران مجوز دریافت شود.

او در پاسخ به این سئوال که کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه زیرزمین این ساختمان در گذشته چاپخانه بوده و این ساختمان تاب و تحمل ندارد که یان همه دستگاه چاپ سنگین رد آن نگهدرای شود، می گوید: ما نیز به این مساله انتقاد کردیم و گفتیم ساختمانی که ۷۰،۸۰ سال قدمت دارد، نمی تواند وزن این دستگاه های سنگین را تحمل کند، اما انها پاسخ دادند که زیر زمین در بخش دیگری است و دستگاه ها قرار نیست بر روی زیر زمین قرار داده شود.

به گفته مدیر کل ثبت تاریخی، طبیعی و معنوی سازمان میراثفرهنگی، سازمان میراثفرهنگی استان تهران در باره این موزه تصمیم گیری می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز