خبرگزاری کار ایران

نجفی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تصدی گری‌های گردشگری را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۵۲

بخش عمده‌ای از کارهایی که امروز در بخش گردشگری توسط دولت انجام می‌شود تا سال آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود / آینده صنعت گردشگری را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم اما این موضوع به خیلی از مسایل دیگر بستگی دارد که یکی از آن‌ها، وضعیت اقتصادی مردم است.

ایلنا: رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همه تصدی‌گری‌ها و بخشی از سیاستگذاریهای دولت در بخش گردشگری را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه هفته گردشگری که با حضور آژانسهای مسافرتی، ایرلاین‌ها، فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی و نمایندگان اقوام مختلف از استانهای سراسر کشور توسط شرکت امیتیس در برج میلاد تهران به مدت یک هفته برپا بود، جمعه شب با حضور محمدعلی نجفی رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بازدید او از نمایشگاه به پایان رسید.

در حاشیه این نمایشگاه یک هفته‌ای که با استقبال گسترده مردم مواجه شده بود، نشست‌ها و همایشهای تخصصی هم در حوزه گردشگری برپا شده بود. محمدعلی نجفی جمعه شب در بازدید از نمایشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، دولت را یک سیاستگذار در مقیاس کلان توصیف کرد و گفت: دولت نباید حتی در سیاستگذاریهای کوچک دخالت کند؛ چه برسد به آنکه وارد حوزه تصدیگری شود. بنابراین برنامه ما در سازمان این است که بر حسب ظرفیتی که در بخش خصوصی ایجاد می‌شود همه تصدیگری‌ها و بخشی از سیاستگذاریهای دولت در حوزه گردشگری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود: در وهله اول بخش خصوصی را در حوزه تصمیم سازی و در وهله دوم در بخش تصمیم گیری دخالت خواهیم داد و علاوه بر آن، مساله نظارت هم که از وظایف دولت است باید تفکیک شود و بخشی از نظارت که نظارت در حیطه اجرا و عمل فعالان بخش گردشگری است به آن‌ها واگذار شود و همانگونه که نظام پزشکی، بخشی از نظارت بر عملکرد پزشکان را انجام می‌دهد، در بخش گردشگری هم ارگانهای صالح برای نظارت را از بخش خصوصی و ان جی او‌ها انتخاب و کار نظارت را به آن‌ها واگذار کنیم.

نجفی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از کارهایی که امروز در بخش گردشگری توسط دولت انجام می‌شود تا سال آینده به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

نجفی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو، نمایشگاه هفته گردشگری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهم‌ترین موضوع این است که مردم با فرهنگ غنی و متنوعی که در کشور ما وجود دارد آشنا شوند و این آشنایی موجب می‌شود آن‌ها به این فرهنگ غنی علاقه‌مند شوند و درک بهتری از ایران و ایرانی بودن پیدا کنند. نمایشگاه در این جهت مفید واقع شده و توانسته بخش مهمی از توانمندیهای ملی ما را در بخش گردشگری در معرض نمایش قرار دهد. وی افزود: البته توانایی‌ها و قابلیتهای ما در گردشگری بیش از این است اما برگزاری این نمایشگاه، برای شروع، کار خوبی بوده و هم در بخش گردشگری و هم در بخش صنایع دستی ارائه خوبی از وضعیت صنعت گردشگری و صنایع دستی در کشور صورت گرفته است.

رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به پرسش ایلنا درباره آینده صنعت گردشگری در کشور گفت: آینده صنعت گردشگری را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم اما این موضوع به خیلی از مسایل دیگر بستگی دارد که یکی از آن‌ها، وضعیت اقتصادی مردم است؛ یعنی اگر وضع اقتصادی مردم بهتر شود، طبعا به نیازهای ثانویه خود بهتر می‌پردازند و از حد غذا و لباس و مسکن خارج می‌شوند و وارد مسایلی می‌شوند که روی کیفیت زندگی تاثیر دارد. امروز اگر بخواهیم درباره وضعیت زندگی مردم صحبت کنیم باید روی کیفیت تاکید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری بخشی است که روی کیفیت اثر می‌گذارد گفت: امیدوارم با تصمیمات دولت و بهبود شرایط عمومی، بخش اقتصادی زندگی مردم بهبود پیدا کند که این موضوع قطعا روی گردشگری هم اثر مثبت می‌گذارد.

نجفی همچنین با بیان اینکه در داخل بخش گردشگری هم برای توسعه و رونق آن باید کارهای زیادی صورت گیرد گفت: یک مورد، آشنا کردن مردم با این همه جاذبه و زیبایی و تنوع در بخش گردشگری کشور است. ما کسانی را داریم که به کشورهای همسایه و غیرهمسایه می‌روند و تحت تاثیر جاذبه‌های آن قرار می‌گیرند اما وقتی با جاذبه‌های گردشگری کشور خودمان آشنا می‌شوند می‌بینند با جاذبه‌های کشور ما اصلا قابل قیاس نبوده است. ما باید اینجاذبه‌ها را به مردم معرفی و به موازات آن امکانات و تسهیلات مناسب را فراهم کنیم تا گردشگر به هر جا می‌رود احساس آرامش کند.

نجفی تصریح کرد: من بسیار به این موضوع امیدوارم چرا که دولت و شخص رییس جمهور هم روی بخش گردشگری توجه ویژه‌ای دارند و چندین بار بر این موضوع تاکید کرده‌اند و امیدوارم همین امر زمینه ساز بهبود وضعیت گردشگری کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز