خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

ریزگرد‌ها بی‌ارتباط با خشک شدن تالاب‌ها در کشورهای همجوار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۶

نتایج مدیریت غیر صحیح منابع آب را در وضعیت تالاب‌های کشور می‌توان مشاهده کرد / از تالابهای استان‌های همجوار نیز گزارش‌های خوبی نداریم و پدیده ریزگرد‌ها را که در سال‌های اخیر شایع شده است.

ایلنا: معاون سازمان محیط زیست با اشاره به آغاز فاز دوم پروژه مدیریت تالاب انزلی برای مدت ۵ سال با همکاری آژانس بین‌المللی ژاپن، گفت: پدیده ریزگرد‌ها که در سال‌های اخیر شایع شده است بی‌ارتباط با خشک شدن تالاب‌ها در کشورهای همجوار نیست.

به گزارش ایلنا، نشست فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیکی تالاب انزلی با حضور معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، تیم ژاپنی جایکا و نمایندگانی از وزارت نیرو و وزارت کشور، ‌ اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به منظور ارزیابی و رفع معایب فاز اول پروژه و همچنین برنامه‌ریزی برای شروع فاز دوم پروژه در سالن اجتماعات معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

احمد علی کیخا در این نشست با بیان اینکه امروزه مدیریت منابع آب یکی از چالش‌های اصلی بویژه در مناطق خشک مثل ایران است، گفت: معمولاً نتایج مدیریت غیر صحیح منابع آب را در وضعیت تالاب‌های کشور می‌توان مشاهده کرد.

وی شرایط دریاچه ارومیه و هامون را بحرانی عنوان کرد و گفت: از تالابهای استان‌های همجوار نیز گزارش‌های خوبی نداریم و پدیده ریزگرد‌ها را که در سال‌های اخیر شایع شده است بی‌ارتباط با خشک شدن تالاب‌ها در کشورهای همجوار نیست.

به گفته معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست خوشبختانه در شرایط فعلی هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به تالاب‌های دارند و مجلس در حال تصویب قانونی خاص برای مدیریت، حفاظت و بهره برداری از تالاب‌ها است.

کیخا با بیان اینکه دولت جدید نیز در اولین جلسه خود با توجه ویژه به دریاچه ارومیه این مسئله را در اولویت کار خود قرار داده است از اجرای فاز اول مدیریت تالاب انزلی اعلام رضایت کرد.

وی اظهار امیدواری کرد، در فاز دوم علاوه بر یافتن راه حل مناسب برای رفع مشکلات تالاب انزلی بعنوان یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کشور بتوانیم نسخه‌ای برای سایر تالاب‌ها بنویسیم و دستگاه‌های اجرایی را در مسیر درستی هدایت کنیم و حتی تجربیات این پروژه مورد استفاده سایر کشور‌ها قرار گیرد.

به گفته کیخا رویکردهای جدید دولت و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تأکید ویژه بر همکاری‌های بین المللی دارند و قطعاً در این فاز شرایط همکاری بهتری وجود خواهد داشت.

وی در ادامه، معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست را موظف به همکاری ویژه با طرح مدیریت پروژه تالاب انزلی و همکاری با تیم ژاپنی دانست و اعلام کرد: روز سه شنبه همراه تیم جایکا به گیلان سفر خواهد کرد تا از نزدیک مسائل تالاب انزلی را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایلنا، فاز دوم پروژه مدیریت تالاب انزلی از سال ۲۰۱۴ میلادی برای مدت ۵ سال با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و جایکا آغاز خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز