خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم برائت از مشرکین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۷۱

در مراسم برائت از مشرکان، اعضای بعثه مراجع تقلید، شخصیت‌هایی از بعثه کشورهای خارجی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، رئیس سازمان حج و زیارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

ایلنا: ‌ مراسم برائت از مشرکین امروز در حالی با حضور گسترده ایرانیان در صحرای عرفات برگزار شد که پلیس عربستان از حضور زائران دیگر کشورها در این مراسم خودداری کرد، البته برخی زائران توانستند در این مراسم حضور یابند.

به گزارش ایلنا، در مراسم برائت از مشرکین که امروز در صحرای عرفات برگزار شد، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمدجواد رسولی سفیر ایران در ریاض، علی دارابی معاون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، امیر منصور برقعی معاون اقتصادی وزیر امور خارجه، و تعدادی از مسئولان سیاسی و فرهنگی کشور حضور داشتند.

انبوهی از زائران ایرانی که از ساعات اولیه صبح امروز شنبه در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات و خیابان‌های اطراف آن حاضر شده بودند، با نظم و شکوهی خاص، قبل و بعد از قرائت پیام مهم رهبر فرزانه انقلاب، فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را در سرتاسر عرفات طنین‌انداز و موجی از حماسه و شادی را در دل مسلمانان جهان، به‌ویژه ملت‌های مظلوم ایجاد کردند.

زائران ایرانی در صحرای عرفات، در حالی‌که دو بال سپید پرواز را بر تن داشتند، از ابتدای صبح روز یکشنبه روز عرفه به تقویم عربستان در قالب کاروان‌های منظم به سوی چادرهای بعثة مقام معظم رهبری که منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران از سایر چادرها متمایز شده بود، حرکت می‌کردند.

زائران در حالی‌که صدها پرچم کوچک و بزرگ «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو» در رنگ‌ها و زبان‌های مختلف در دست داشتند، وارد چادرهای بعثة مقام معظم رهبری شدند و در جایگاه‌های خود قرار می‌گرفتند.

در بین زائران شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکان، حضور جانبازان انقلاب، شکوه خاصی به مراسم برائت داده بود.

در میان زائران شرکت‌کننده در مراسم، برخی از زائران خارجی که در صحرای عرفات حضور داشتند نیز مشاهده می‌شدند، از جمله برخی از زائران لبنانی که با چشمانی اشکبار و مشتاق در بعثه مقام معظم رهبری حاضر بودند.

ده‌ها بلندگو مراسم برائت از مشرکان را در محوطة صحرای عرفات پخش می‌کرد و زائران از طریق آن‌ها، پیام مقام معظم رهبری را گوش می‌کردند و برنامه‌ها را دنبال می‌نمودند.

در هنگام قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط سرپرست زائران ایرانی، جمعیت شرکت‌کننده در مراسم، چندین بار با فریاد تکبیر، به تأیید فرازهایی از پیام معظم‌له را پرداختند.

زنان ایرانی نیز در حالی‌که چادرهای سفید احرام به تن داشتند، به طور گسترده و با در دست داشتن پرچم‌های کوچک «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» در این مراسم شرکت کرده بودند.

پیام مقام معظم رهبری به هفت زبان؛ عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو، ترکی، ملایو ترجمه و تکثیر شد. این پیام مهم برای جهان اسلام به زبان‌های گوناگون در پایگاه اطلاع‌رسانی حج منتشرشد.

زائران ایرانی و خارجی شرکت‌کننده در مراسم با ده‌ها دستگاه دوربین عکاسی و فیلم‌برداری از صحنه‌های زیبای این مراسم عکس و فیلم تهیه کردند.

نماینده ولی‌فقیه و سرپرست زائران ایرانی پیش از قرائت پیام رهبر معظم انقلاب، از استقبال گسترده حجاج بیت‌الله الحرام در مراسم برائت از مشرکان تشکر کرد.

در مراسم برائت از مشرکان، اعضای بعثه مراجع تقلید، شخصیت‌هایی از بعثه کشورهای خارجی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، رئیس سازمان حج و زیارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

جایگاه برگزاری مراسم به شکل باشکوهی از شب قبل توسط نیروهای اجرایی بعثه مقام معظم رهبری، زیر صدها چادر نصب شده در صحرای عرفات آماده شده بود.

زائران خارجی بیت‌الله الحرام، پیام حج رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای جهان اسلام بسیار مهم و راهگشا می¬دانستند و تأکید می‌کردند عمل به توصیه‌های آیه الله خامنه‌ای برای مقابله با اختلاف‌افکنان و هم‌بستگی بیشتر مسلمانان، کلید حل مشکلات کنونی جهان اسلام است.

زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکان، در پایان مراسم با قرائت قطعنامه‌ای، بار دیگر بر حمایت از ملت‌های مظلوم و مسلمان عالم، به‌ویژه مسلمانان فلسطین و بر استقامت ملت‌های مسلمان تا حصول پیروزی نهایی تأکید کردند.

زائران پس از پایان مراسم برائت از مشرکین با نظم و شکوه خاصی در چادرهای خویش اسکان یافته و خود را برای پرپایی دعای پر راز سید الشهدا(ع) در صحرای عرفات آماده می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز