خبرگزاری کار ایران

خالد الفیصل اعلام کرد؛

بازداشت هزاران زائر غیرقانونی / تعداد حجاج داخل و خارج

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۳

بیش از ۷۰ هزار فرد متخلفی که برای ورود غیرقانونی به مشاعر مقدسه تلاش می‌کردند، بازگردانده شدند. همچنین اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیش از ۱۳۸ هزار خودرو انجام شد و مجازات مربوطه در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد.

ایلنا: رئیس کمیته مرکزی حج عربستان و امیر مکه مکرمه اعلام کرد: یک میلیون و ۳۸۰ هزار از خارج عربستان در موسم امسال حضور دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، خالد الفیصل رئیس کمیته مرکزی حج عربستان و امیر مکه مکرمه اعلام کرد یک میلیون و ۳۸۰ هزار از خارج عربستان و ۱۱۷ هزار حاجی از داخل عربستان در موسم حج امسال شرکت کرده‌اند.

آمار رسمی حجاج داخل و خارج

به گزارش ایلنا، وی در کنفرانس مطبوعاتی در مقر امارت مکه در مشعر منا اعلام کرد تعداد حجاجی که از خارج عربستان تا روز ترویه وارد شده‌اند به یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر می‌رسند و تعداد روادید حجی که برای حجاج عربستان صادر شده به ۱۱۷ هزار می‌رسد.

بازداشت هزاران فرد متخلف در آستانه ورود به مکه

خالد الفیصل افزود بیش از ۷۰ هزار فرد متخلفی که برای ورود غیرقانونی به مشاعر مقدسه تلاش می‌کردند، بازگردانده شدند. همچنین اقدامات پیشگیرانه در خصوص بیش از ۱۳۸ هزار خودرو انجام شد و مجازات مربوطه در مورد آن‌ها اعمال خواهد شد. همچنین ۲۸ هزار شهروند متخلفی که مجوز حج نداشتند بازداشت شدند و تعداد دفا‌تر جعلی حج هم به حدود ۸۵ دفتر می‌رسد که ضبط شد.

الفیصل افزود عملیات اعزام حجاج از مکه مکرمه به مشاعر مقدسه در امنیت و سلامت انجام شد که نشان دهنده موفقیت تمام طرحهای وضع شده تا کنون است.

وی گفت من به ملک عبدالله وولیعهدش به خاطر موفقیت آمیز بودن گامهای اولیه ادای فریضه حج تبریک می‌گویم. ماموریت ما این است که حج را آسان کنیم و تلاشهای خود را برای راحتی و سلامتی حجاج با ارائه تمام خدمات به کار گیریم.

وی افزود قطار مشاعر در موسم حج امسال، ۳۷۰ هزار حاجی را جابجا خواهد کرد و بقیه حجاج از طریق اتوبوس‌ها و به شیوه نقل ترددی جابجا خواهند شد.

امیر مکه مکرمه گفت فناوری به کار گرفته در نقاط شمارش منتهی به مشاعر مقدسه نتایج مثبت خود را آشکار کرده است و تعداد افراد و خودروهای ضبط شده دلیلی بر این مدعاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز