خبرگزاری کار ایران

ابتکار؛

زنگ ورزش مدارس در شرایط اضطرار آلودگی هوا تعطیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۶۹

۷۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست بودجه در نظر گرفته شده است / سازمان حفاظت از محیط زیست در برخورد با شکارچیان غیرمجاز به شدت و با جدیت عمل خواهد کرد.

ایلنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قطعا راه‌حل حفاظت دانش آموزان در برابر آلودگی هوا تعطیلی زنگ ورزش مدارس نیست اظهار داشت: با این وجود اگر شرایط هوا به حالت اضطراری برسد، زنگ ورزش مدارس تعطیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، " معصومه ابتکار "، در حاشیه مراسم معارفه معاون جدید آموزشی و مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه قطعا بارندگی هوا می‌تواند به کاهش آلودگی کمک کند، اظهار کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوا مدنظر سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و برای قانونی شدن این طرح شرایطی را مدنظر قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این طرح را به مجلس ببریم.

وی ادامه داد: بحثریزگرد‌ها آسیب‌های جدی را به طبیعت وارد کرده است و اگر دستگاه‌های اندازه‌گیری در شهرهای بزرگ به شرایط اضطرار برسند و سازمان هوا‌شناسی نیز این موضوع را اعلام کند موضوع تعطیلی زنگ ورزش مدارس مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون رییس جمهوری در پاسخ به کشتن شدن یکی از محیط بانان طی روزهای گذشته تصریح کرد: باید تلاشمان بر این باشد که تیراندازی اتفاق نیافتد و در این خصوص به صورت جدی پیگیر موضوع خواهیم بود و سازمان حفاظت از محیط زیست در برخورد با شکارچیان غیرمجاز به شدت و با جدیت عمل خواهد کرد.

ابتکار حیات وحش کشور را یکی از سرمایه‌های ملی دانست و خاطر نشان کرد: طی سالیان گذشته این سرمایه ملی آسیب‌دیده است بنابراین باید بتوانیم حیات وحش را با توجه به خشکسالی موجود در کشور بازسازی کنیم و به سطح متعادلی برسانیم تا گونه‌های ما در لیست قرمز قرار نگیرند.

وی همچنین در مورد راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست گفت: برای اعتبار اولیه این صندوق ۷۵۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است و هرچند که این مبلغ رقم ناچیزی است اما برای شروع کار مناسب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز