خبرگزاری کار ایران

انعقاد قرارداد اجاره اقامتگاههای جوار مسجدالحرام برای اسکان زائران

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۴

عزم کارگزاران حج در زمینه ارتقای محل استقرار و اسکان زائران ایرانی در مکه و مدینه بسیار زیاد است بطوریکه اقامتگاه‌های بی‌کیفیت از رده خارج می‌شوند.

ایلنا: نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، از انعقاد قرارداد جهت اجاره تعدادی از اقامتگاههای نزدیک مسجدالحرام برای اسکان عمره‌گزاران و حجاج ایرانی در دوره بعد خبر داد.

به گزارش ایلنا، " حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسگر " در بازدید اقامتگاه «زمرد طا‌ها» در مکه مکرمه که ۱۱ کاروان زائران ایرانی و در مجموع یک هزار و ۳۴۰ زائر از استانهای مرکزی، کرمان، زنجان و یزد در آن اسکان یافته‌اند، به خبرنگار مهر گفت: عزم کارگزاران حج در زمینه ارتقای محل استقرار و اسکان زائران ایرانی در مکه و مدینه بسیار زیاد است بطوریکه اقامتگاه‌های بی‌کیفیت از رده خارج می‌شوند.

سرپرست حجاج ایرانی از برنامه سازمان حج و زیارت برای انعقاد قرارداد جهت اجاره تعدادی از اقامتگاه‌های نزدیک مسجدالحرام جهت اسکان عمره‌گزاران و حجاج ایرانی در دوره بعد خبر داد و گفت: بخش اعظم زائران ایرانی در اقامتگاه‌هایی که از ظرفیت و کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند اسکان پیدا خواهند کرد.

زائران کشورمان ضمن قدر‌شناسی از تلاش‌ها و خدمات عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران فرهنگی حج، به طرح انتقاداتی درباره وضعیت خدمت‌رسانی پزشکی و درمانی پرداختند. یکی از این زائران خطاب به سرپرست حجاج ایرانی گفت: انتظار داشتیم‌‌ همان پزشکی که در ایران، معاینات قبل از سفرمان را انجام داده بود، همراه‌مان در کاروان باشد چون او به وضعیتمان آگاهی بیشتری داشت.

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر همچنین با اشاره به ایجاد تغییرات در شیوه ارائه خدمات پزشکی به زائران در حج امسال، از آسیب‌شناسی فرآیند خدمت‌رسانی به زائران خبر داد و گفت: در زمینه خدمت‌رسانی پزشکی به زائران، از سال آینده باید شیوه‌ای اجرا شود که نفع بیشتری برای زائر دارد.

وی هدف بازدیدهای سرزده از اقامتگاه‌های زائران کشورمان را ارتباط نزدیک با زائران برای کاهش سطح مشکلات دانست و گفت: نکته مهم در بازدیدهایی که از مجموعه‌های محل استقرار زائران کشورمان صورت می‌گیرد، این است که اگر به مشکلی برخورد کنیم بلافاصله‌‌ همان جا به بررسی آن می‌پردازیم. اگر مشکل قابل حل باشد، تصمیم می‌گیریم و حل می‌کنیم و اگر مشکلات اساسی باشد، سعی می‌کنیم در برنامه‌ریزی‌های آتی طوری رفتار کنیم که دیگر در حج بعدی با آن دست مسائل مواجه نشویم.

بر طبق این گزارش، برخی زائران در این بازدید، انتقادات خود نسبت به وضعیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی در کاروان‌ها و مجموعه‌ها را مورد اشاره قرار دادند که نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی نیز خطاب به روحانیون و مدیران کاروان‌های مستقر در این مجموعه تاکید کرد که بر طبق برنامه فرهنگی مصوب عمل کنند و برنامه‌های مربوط به مناسبت‌ها به طور متمرکز در مجموعه برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز