خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی در اصفهان تاکید کرد:

همه باید تلاش کنند که تالاب گاوخونی احیاء و حفظ شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۱۷

تالاب گاوخونی در واقع محل نشست و به نوعی قهوه خانه پرندگان در میان راه بود و اکنون که این تالاب خشک شده ما شاهد تلف شدن و از میان رفتن بسیاری از این پرندگان هستیم.

ایلنا: مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی در سفر یک‌روزه خود به اصفهان و در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید به اینکه همتی مضاعف برای زنده نگهداشتن تالاب گاوخونی نیاز است تا این تالاب حفظ شود ادامه داد: وقتی پرندگان مهاجرت کرده و بچه‌دار می‌شوند تا دوسال بچه‌های خود را با خود می‌برند ودر طول سفر و مهاجرت با آن‌ها همراه هستند، در واقع آن‌ها پس از عبور از مناطق مختلف سرانجام در تالاب گاوخونی نشسته و به نوعی آنجا قهوه‌خانه وسط راه این پرندگان مهاجر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اسماعیل کهرم با اشاره به اینکه هر تالابی خاصیت خاص خود را دارد اظهار داشت: هر تالابی چون اثر انگشت متفاوت است ما در مجموع ۲۵۲ تالاب داریم و اثر هر تالاب همانند اثر انگشت متفاوت است و تالاب گاوخونی به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی خود بهترین اثر را داشته است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی گفت: در تالاب گاوخونی گونه‌های مختلف جانوری اعم از لاک پشت، پرندگان ساحلی و… را می‌شناختم و تمام این تنوع‌ها به خاطر نبود آب از بین رفته است اما باید خاطره آن‌ها را نگه داشت و به مسئولین دولتی تذکر داد که ما تالاب گاوخونی را زنده می‌خواهیم.

وی بیان داشت: اکنون با خشک شدن تالاب گاوخونی پرنده دیگر آب نمی‌بیند و این موضوع باعثسرگردانی او خواهد شد چنانچه گمان می‌کند مسیر را اشتباه آمده است.

کهرم بیان داشت: همین سرگردانی پرندگان مهاجر سبب می‌شود که ما در اطراف تالاب گاوخونی جسد این پرندگان را پیدا کنیم لذا باید با تلاش کنیم تا تالاب گاوخونی را زنده نگه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز