خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس منطقه آزاد کیش؛

عملیات اجرایی هتل آیدا در جزیره کیش آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۸۰

گردشگران خارجی می‌توانند با حضور در این هتل با ۵۰۰ سال تاریخ و آثار ملی و تاریخی کشورمان آشنا شوند. این اولین هتلی است که به صورت باغ ایرانی در کشور طراحی و اجرا خواهد شد.

ایلنا: عملیات اجرایی ساخت هتل ۵ ستاره آیدا در کیش همزمان با عید غدیر خم آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران، مسئولان و تجار جزیره کیش برگزار شد حسین طالبی سرمایه گذار هلدینگ آیدا گشت هدف از اجرای این طرح را معرفی آثار و تاریخ معماری ۵۰۰ ساله کشور به گردشگران داخلی و خارجی دانست و اظهار داشت: معماری این هتل برگرفته از ۴۲ بنای تاریخی از جمله باغ ارم، فین کاشان، عالی قاپو، کخ شمس العماره و… است.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی می‌توانند با حضور در این هتل با ۵۰۰ سال تاریخ و آثار ملی و تاریخی کشورمان آشنا شوند. این اولین هتلی است که به صورت باغ ایرانی در کشور طراحی و اجرا خواهد شد.

طالبی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ملی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود حدود ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد. اظهار داشت: این هتل در ۱۴ طبقه و دارای ۴۵۰ واحد اقامتی، دوسالن آمفی تئا‌تر، مجموعه کامل ورزشی شامل دو استخر مجزا برای آقایان و بانوان، سالن بیلیارد، بولینگ، ورزشهای باستانی، حمام سنتی، سالن‌های ماساژ، اسپا و…است.

وی افزود: این هتل با ۴۵۰ اتاق در مقایسه با سایر هتل‌های این منظقه بیشترین ظرفیت پذیرایی از مسافران و گردشگران را در جزیره کیش داراست.

بگفته وی با توجه به مصالح بکار گرفته شده در این هتل عمر این بنا حدود ۵۰۰ سال در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاران هلدینگ آیداگشت با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرا می‌شود گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در فاز اول این طرح که تا سال ۹۴ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، حدود ۲۰۰ اتاق، رستوران‌ها و مجموعه سالن‌های ورزشی به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه خواستار تثبیت قوانین و سیاست‌ها در مناطق آزاد بویژه کیش شد و خاطر نشان کرد: اجرای بهتر سیاست‌های کلان دولت در مناطق آزاد نیازمند ثبات مدیریتی است تا آنان بتوانند طرح‌ها و برنامه‌های خود را به خوبی اجرا کنند.

وی افزود: متاسفانه تغییر سریع مدیریت‌ها در گذشته موجب هدر رفتن منابع و بروز مشکلات اقتصادی در این جزیره شده است. طی سالهای گذشته در جزیره کیش ساخت و سازهای فراوانی صورت گرفته ولی اقدام مثبتی برای جذب گردشگر انجام نگرفته است.

طالبی ضمن تشکر از سیاست‌های مدیرعامل منطقع آزاد کیش اعلام کرد: یکی از دلایل مهم تسریع در اجرای این پروژه حمایت ویژه مدیر عامل منطقه آزاد کیش از بخش خصوصی در زمینه خدمات گردشگری است.

به گفته این سرمایه گذاری بخش خصوصی؛ با توجه به سیاست جدید دولت در بخش جذب گردشگر به ویژه نگاه و رویکرد مثبت مدیر عامل منطقه آزاد کیش به این موضوع پیش بینی می‌شود بزودی شاهد رونق بخش گردشگری و همچنین رونق اقتصادی در این منطقه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز