خبرگزاری کار ایران

۱۱ آبان؛ بازگشت آخرین گروه از کاروان‌های مدینه قبل به کشور

کد خبر : ۱۱۶۱۷۲

از ابتدای موسم تا کنون ۲۱ نفر از هموطنانمان شامل ۲۰ نفر در مکه و یک نفر در مدینه منوره فوت کرده‌اند.

ایلنا: رئیس ستاد مکه مکرمه گفت: آخرین گروه از کاروان‌های مدینه قبل ۱۱ آبان از فرودگاه جده به کشور باز می‌گردند.

به گزارش اینا، " مسعود مجردی " رئیس ستاد مکه مکرمه گفت: پس از ایام تشریق و با پایان یافتن مناسک حج، روند خروج حجاج ایرانی از مکه مکرمه ادامه دارد و در حال حاضر ۳۰ درصد حجاج کشورمان در این شهر مقدس حضور دارند.

وی افزود: عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی از ۲۶ مهر ماه سال‌جاری آغاز شده و تا ۱۸ آبان ادامه خواهد داشت. همچنین آخرین گروه از حجاج کاروان‌های مدینه قبل حاضر در مکه مکرمه روز شنبه ۱۱ آبان ماه از فرودگاه جده به کشور باز خواهند گشت.

مجردی ادامه داد: ستاد مرکزی و ستادهای فرعی چهارگانه مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در این شهر مقدس فعال و در حال خدمات رسانی به هموطنان و پیگیر امورشان هستند.

رئیس ستاد مکه مکرمه اضافه کرد: از ابتدای موسم تا کنون ۲۱ نفر از هموطنانمان شامل ۲۰ نفر در مکه و یک نفر در مدینه منوره فوت کرده‌اند.

وی در مورد سوغات بردن آب زمزم به زائران، توصیه کرد: زائران لازم است بطری‌های آب زمزم تهیه شده را همراه بارشان در هتل محل اقامت و زائرانی که با پروازهای سعودی ایرلاین به کشور باز خواهند گشت، لازم است آب زمزم تهیه شده را به قسمت بار فرودگاه تحویل دهند و از همراه بردن آن‌ها به داخل هواپیما خودداری کنند.

رئیس ستاد مکه مکرمه اظهار داشت: حجاج ایرانی که با پروازهای سعودی ایرلاین به کشور باز می‌گردند، تنها مجاز به تحویل بارشان در قالب دو ساک متحدالشکل که قبلاً به آن‌ها اعلام شده است و در صورت داشتن بار اضافه به ازای هر کیلو بار مبلغ ۲۰ ریال سعودی جریمه خواهند شد. همچنین زائران تنها مجاز به همراه بردن ساک دستی به وزن ۵ کیلوگرم به داخل هواپیما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز