خبرگزاری کار ایران

باستان‌شناسان آلمانی محوطه مردان نمکی را کاوش می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۲۰

بر اساس تفاهم نامه‌ای که پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان دارد، سال آینده حفاری و کاوش در این محوطه با همکاری و مشارکت گروه باستان‌شناس آلمانی از سر گرفته می‌شود.

ایلنا: سرپرست گروه کاوش معدن چهرآباد گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان دارد، سال آینده حفاری و کاوش در این محوطه با همکاری و مشارکت گروه باستان‌شناس آلمانی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایلنا، " ابوالفضل عالی " با اشاره به اینکه مطالعات و بررسی تمام یافته‌های معدن چهرآباد زنجان از زمان کشف آن‌ها تاکنون ادامه دارد، گفت: به دلیل آغاز فصل سرما، تا پایان سال کار می‌دانی در این محوطه تاریخی انجام نمی‌شود.

سرپرست گروه کاوش معدن چهرآباد پیش بینی کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که پژوهشگاه سازمان میراثفرهنگی با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان دارد، سال آینده حفاری و کاوش در این محوطه با همکاری و مشارکت گروه باستان‌شناس آلمانی از سر گرفته می‌شود.

عالی، ادامه همکاری با دانشگاه و موزه بوخوم آلمان را منوط به انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور این تیم خارجی دانست و یادآور شد: تفاهم‌نامه دانشگاه بوخوم و پژوهشگاه میراثفرهنگی ۵ ساله است که در سال‌های ۸۹ و ۹۰ این تیم خارجی در این کاوش‌ها شرکت داشتند اما در سال‌های بعد یعنی ۹۱ و ۹۲ این روند ادامه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: فصل جدید حفاری و کاوش معدن چهرآباد در صورت تامین اعتبار و هماهنگی‌های لازم برای حضور تیم خارجی، تابستان سال آینده آغاز می‌شود.

سرپرست گروه کاوش با اشاره به مطالعات جدید بر روی مردان نمکی کشف شده در محوطه تاریخی چهرآباد گفت: با سیتی اسکن جدیدی که بر روی مرد نمکی شماره ۴ انجام شده اطلاعات جدیدی به دست آمده که در آینده نزدیک به طور کامل اعلام می‌شود.

وی افزود: مطالعات تکمیلی مردان نمکی توسط گروه‌های مختلف پژوهشی و دانشگاهی ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز