خبرگزاری کار ایران

مکه مکرمه از حضور زائران ایرانی خالی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۹۷

با توجه به برخوردهای جدی کشور عربستان با حجاج غیرقانونی که از شهرهای مختلف این کشور به مکه مکرمه و مدینه منوره عازم می‌شدند، امسال شاهد کاهش شدید زائران غیرقانونی بودیم که این شیوه خدمات رسانی بهتر و آسان‌تر را برای حجاج فراهم کرده بود.

ایلنا: همزمان با پایان یافتن اعمال مناسک حج تمتع و بازگشت حجاج جهان اسلام به کشور‌هایشان و همچنین بازگشت حجاج کشورمان به میهن اسلامی، روز گذشته با آخرین پرواز حجاج ایران اسلامی از جَده به ایران، از امروز بیت‌الله الحرام خالی از حجاج ایرانی شد.

به گزارش ایلنا، آخرین گروه از کاروانهای مدینه قبل زائران ایرانی حج تمتع امسال شامل ۳ کاروان از حجاج کشورمان، ساعت ۷:۱۰ صبح امروز به وقت عربستان با پرواز شماره ۵۰۰۹ شرکت هواپیمایی ماهان، جده را به مقصد فرودگاه بین المللی مهرآباد ترک کردند.

با آخرین پرواز روز گذشته حجاج ایرانی اسلامی به میهن، تعداد کل خروجی زائران از مکه به جده سی هزار و ۸۶۰ نفر با ۲۵۰ کاروان رسید.

همچنین در این مدت پانزده هزار و ۸۶۵ زائر در قالب ۱۲۸ کاروان از مدینه منوره به ایران اسلامی بازگشته‌اند که با این آمار تعداد کل زائرانی که تاکنون به ایران اسلامی آمده‌اند ۴۶ هزار و ۶۹۳ نفر می‌شوند.

در حال حاضر ۱۴ هزار و ۹۶۳ نفر از حجاج و عوامل اجرایی حج در مدینه حضور دارند که این آمار مربوط به روز گذشته ۱۱ آبان ماه می‌شود.

این گزارش حاکی است، براساس طرح توسعه حرمین شریفین در مدینه منوره و مکه معظمه و کاهش سهمیه حجاج کشورهای اسلامی و عربستان، در موسم حج امسال این دو شهر مذهبی نسبت به سال‌های گذشته خلوت‌تر به نظر می‌رسید، زیرا تعداد حجاج بیست درصد کاهش یافته بود.

همچنین با توجه به برخوردهای جدی کشور عربستان با حجاج غیرقانونی که از شهرهای مختلف این کشور به مکه مکرمه و مدینه منوره عازم می‌شدند، امسال شاهد کاهش شدید زائران غیرقانونی بودیم که این شیوه خدمات رسانی بهتر و آسان‌تر را برای حجاج فراهم کرده بود.

شایان ذکر است، نخستین کاروان حجاج ایرانی، ۲۳ شهریور ماه عازم سرزمین وحی شد و همچنین نخستین کاروان حجاج ایران اسلامی، روز ۲۷ مهرماه به میهن اسلامی بازگشت.

روز گذشته عملیات بازگشت حجاج حاضر در مکه مکرمه از طریق فرودگاه جده به کشورمان پایان یافت و هم اینک حجاج کشورمان تنها از شهر مدینه منوره به ایران اسلامی اعزام می‌شوند که تا ۱۸ آبان ماه آخرین پرواز کاروان حجاج در خاک کشورمان به زمین خواهد نشست و در‌‌ همان روز پرونده عملیات موسم حج ۹۲ بسته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز