خبرگزاری کار ایران

نجفی در جمع مدیران و کارکنان معاونت گردشگری:

ورود گردشگر خارجی به کشور افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۰

امروز صدمین روز فعالیتم در سازمان میراثفرهنگی است که در این صد روز بیش از ۶۰ درصد وقت و توان من در حوزه گردشگری و در خصوص مسائل برنامه‌های این معاونت صرف شده است.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اهمیت موضوع گردشگری و نقش آن در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور، گفت: این موضوع در دوره جدید مدیریتی در این سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در ۱۱ جلسه شورای معاونین که در صد روز گذشته برگزار شده از مجموع مصوبات این جلسات، ۱۴ طرح و برنامه مهم با موضوع گردشگری تصویب شده است.

به گزارش ایلنا، " محمد علی نجفی " پیش از ظهر امروز در دیدار صمیمانه خود با مدیران و کارکنان معاونت گردشگری که در ساختمان این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: موضوع گردشگری یک موضوع مهم و استراتژیک است که مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور، مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی بر نقش آن در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی معتقد هستند ازاین رو باید تلاش‌ها در این حوزه بیش از پیش افزایش یابد.

وی با اشاره به موفقیت‌های کشور در ماه‌های اخیر افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم شاهد موفقیت‌هایی در سطوح ملی و بین المللی در حوزه‌های گوناگون بودیم و امروز هم موفقیت تیم مذاکره کننده ایران در موضوع هسته‌ای در ژنو را مشاهده کردیم که تلاش‌های بی‌وفقه و شبانه روزی این تیم، منجر به پذیرش حق قانونی ایران درموضوع غنی سازی شد که این موفقیت را به ملت بزرگوار ایران تبریک می‌گویم.

وی گفت: این موفقیت‌ها به طور حتم به نفع گردشگری کشور نیز هست و در ماه‌های آینده شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امروز صدمین روز فعالیتم در سازمان میراثفرهنگی است که در این صد روز بیش از ۶۰ درصد وقت و توان من در حوزه گردشگری و در مورد مسائل برنامه‌های این معاونت صرف شده است، چرا که معاونت گردشگری برای سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مجموعه دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی هم چنین با اشاره به انتخاب معاون جدید گردشگری ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات منوچهر جهانیان معاون سابق گردشگری افزود: معاون سابق گردشگری کشور برنامه‌های خوبی را شروع کرده بود و توانست اقدامات قابل توجهی را در این حوزه انجام دهد و امیدوارم آقای رحمانی موحد نیز با برنامه‌ریزی مدون و دقیق و کارآمد بتواند در پیشبرد برنامه‌های این حوزه بیش از پیش موفق باشد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خوشبختانه فضای گردشگری در کشور یک فضای مثبت و روبه رشد است، گفت: به نظر می‌رسد که نگاه‌ها به موضوع گردشگری مثبت شده وشاهد هستیم که نگاه‌های منفی و خنثی به این موضوع کاهش یافته است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت گردشگری ادامه داد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمایشات ارزشمندی داشتند و اخیرا فرمایشات معظم له در مورد گردشگری در جزوه‌ای منتشر شده است.

نجفی اضافه کرد: رئیس جمهور محترم و مجموعه دولت نیز به اهمیت حوزه گردشگری معتقد هستند، از این رو و با توجه به موفقیت‌های اخیر کشور در حوزه‌های گوناگون در عرصه بین المللی، میزان ورود گردشگر خارجی به کشور افزایش خواهد یافت و هنر ما این است که از این فرصت به وجود آمده به درستی استفاده کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر شاهد افزایش و رشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه گردشگری در کشور نیز هستیم و شاهدیم که عناوین بسیار زیادی کتاب و نیز مجلات علمی و تخصصی در این حوزه منتشر می‌شود.

وی در عین حال فعالیت در حوزه گردشگری را به خاطر پیچیدگی‌های این حوزه کار مشکلی دانست و گفت: انصافا کار کردن در حوزه گردشگری بسیار سخت است چرا که برای پیشبرد اهداف و ماموریت‌های در نظر گرفته شده برای این حوزه باید بین بخش‌های مختلف هماهنگی ایجادکرد. از این رونیازمند آن هستیم که در این حوزه به یک برنامه ریزی جامع و دقیق دست یابیم تا بتوانیم بر اساس برنامه‌ای مدون و دقیق ماموریت‌های حوزه گردشگری را پیش ببریم.

معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: برای موفقیت در حوزه گردشگری نیازمند همکاری و هماهنگی با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف هستیم.

نجفی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع اقدامات انجام شده مناسب در حوزه گردشگری افزود: یکی از مهم‌ترین و بهترین اقداماتی که اخیرا در حوزه گردشگری انجام شده تشکیل کمیته مشترک برای صدور ویزای گردشگران خارجی است که این کمیته متشکل از دستگاه‌های مرتبط است.

وی ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر فضای مطلوبی که در دولت وجود دارد فضای مجلس شورای اسلامی هم فضای بسیار ارزشمندی است و نمایندگان مجلس در این خصوص می‌توانند همکاری‌های بسیار خوبی با سازمان میراثفرهنگی داشته باشند.

وی هم چنین از ارائه طرح‌های جدید از سوی سازمان میراثفرهنگی به دولت برای توسعه و رونق گردشگری خبر داد و گفت: اخیرا طرحی با عنوان سازماندهی تعطیلات در کشور به دولت ارائه شده که در صورت تصویب می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات موجود در سازمان و معاونت گردشگری نیز اشاره کرد و ادامه داد: فقر امکانات و کمبود بودجه، وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان و موضوعاتی مانند وضعیت قراردادهای سازمان و هم چنین کمبود فضای فیزیکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که در این سازمان با آن روبه رو هستیم که البته برای رفع این مشکلات برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

نجفی گفت: در جلسات شورای معاونین طرح‌های خوبی در مورد موضوع مسائل رفاهی کارکنان و نیز بحثقرارداد‌ها و حقوق و دستمزد‌ها شده که در حال بررسی و تصویب این طرح‌ها هستیم.

معاون رئیس جمهور افزود: موضوعاتی مانند بیمه تکمیلی و نیز تسهیلات سفر برای کارکنان سازمان میراثفرهنگی و هم چنین کاهش مدت ساعت کار بانوان شاغل دارای فرزند خردسال و… از مهم‌ترین موضوعاتی است که در حال پیگیری آن هستیم.

رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بتوان به موفقیت‌های مهمی در حوزه گردشگری دست یافت.

در آغاز این نشست صمیمی تعدادی از کارکنان معاونت گردشگری به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود با رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز