خبرگزاری کار ایران

از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری؛

شیوه اعزام روحانیون و نحوه انتخاب کاروان‌های عمره اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۸۸

شیوه ثبت نام همانند سال‌های گذشته است. روحانیون دعوت شده از ساعت اعلامی می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی هر یک از نیمه‌های اول یا دوم هرماه را جهت اعزام انتخاب کنند.

ایلنا: معاونت فرهنگی بعثهِ مقام معظم رهبری، با توجه به نزدیک شدن اعزام زائران و آغاز نام نویسی در کاروان‌های عمره مفرده، شیوه اعزام روحانیون و نحوه انتخاب کاروان‌های عمره را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی زمانی، مدیر جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری گفت: اعزام روحانیون هماهنگ با کاروان‌های اعلامی سازمان حج و زیارت در دو دوره صورت خواهد گرفت. دوره نخست تا ۷ فروردین ۹۳ است و پس از اعلام دوره دوم کاروان‌ها، فهرست روحانیون بزرگوار نیز اعلام خواهد شد.

وی افزود: فهرست روحانیون محترم در هر دوره براساس نیاز و بتدریج اعلام خواهد شد تا امکان جذب عزیزان فراهم گردد و از کثرت بی‌مورد داوطلبان پیشگیری شود. در ترتیب دعوت گروه‌ها اولویت‌هایی همچون دارا بودن همه شرایط اعلامی، گذراندن دوره‌های آموزشی و داشتن سابقه اعزام رعایت شده است.

آقای زمانی، درباره دعوت شدگان و واجدان شرایط دوره نخست گفت: معافیت یا فارغ التحصیلی دوره‌های آموزش بدو خدمت، حداکثر سن ۶۵ سال و حداقل یک سابقه اعزام عمره از جمله شرایط اعزام در دوره نخست به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه برخی گروه‌های براساس کمبود مناطق و در تاریخ‌های مورد نیاز دعوت خواهند شد، افزود: روحانیون فاقد شرط سنی(۶۵ تا ۷۵ سال) به شرط دارا بودن توانائی جسمی لازم برای همراهی کاروان و اعزام اولی‌ها شامل عزیزانی که دوره کارآموزی را گذرانده‌اند و یا بعلت داشتن سابقه تشرف از این دوره معاف شده‌اند به شرط اتمام دوره آموزش بدو خدمت این گروه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مدیر جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: باتوجه به تعداد کاروان‌ها، پیش بینی می‌شود جمعی از روحانیون محترم در موسم جاری دو نوبت فرصت اعزام پیدا کنند.

وی یادآور شد: باید توجه داشت کاروان‌هایی که تاکنون اعلام شده‌اند بخش نخست از کاروان‌های دوره اول است و علاوه بر کاروان‌های دوره دوم، در همین دوره نیز کاروان‌های جدید به تناسب نیاز استان‌ها اعلام خواهد شد.

این مقام مسوول در بعثه گفت: شیوه ثبت نام همانند سال‌های گذشته است. روحانیون دعوت شده از ساعت اعلامی می‌توانند با مراجعه به صفحه شخصی هر یک از نیمه‌های اول یا دوم هرماه را جهت اعزام انتخاب کنند.

وی ادامه داد: تعداد کاروان‌های اعزامی در هر نیمه براساس گزارش سازمان حج و زیارت تعیین شده است. متقاضیان هر نیمه به ترتیب مراجعه سامان‌دهی می‌شوند. تا زمانی که تعداد متقاضیان از تعداد کاروان‌ها کمتر است هر متقاضی بصورت قطعی ثبت می‌شود. مراجعه‌کنندگان بعدی تا ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت کاروان‌ها به عنوان ذخیره ثبت می‌گردند و پس از تکمیل هر نیمه ثبت نام در آن ممکن نخواهد بود.

آقای زمانی افزود: تنها کسانی که ثبت‌نام آن‌ها بصورت قطعی انجام شده می‌توانند پس از هماهنگی با مدیران کاروان‌های آن نیمه، با تکمیل فرم دو کاروان خود را تعیین کنند.

وی یادآور شد: با توجه به برابر بودن تعداد ثبت‌نام‌شدگان قطعی هر نیمه و تعداد کاروان‌ها، روحانیونی که بصورت قطعی در نیمه‌ای ثبت نام شده‌اند ان‌شاءالله حتما در‌‌ همان نیمه جذب کاروان‌ها خواهند شد و جای هیچ نگرانی نیست.

مدیر جذب و سازماندهی امور روحانیون بعثه مقام معظم رهبری تاکید کرد: اگر تعداد کاروان‌های یک نیمه افزایش یابد و یا برخی از روحانیون قطعی از سفر منصرف گردند، عزیزان ذخیره به ترتیب ثبت نام در سامانه، جایگزین ایشان خواهند شد.

وی گفت: این سامانه اختصاص به کاروان‌های شیعه دارد و عددهای اعلامی براین اساس است. روحانیون محترم اهل سنت در سامانه دیگری به کاروان‌ها تخصیص داده می‌شوند.

این مقام مسوول در بعثه افزود: اگر در استانی بدلیل نیاز، کاروانی از کاروان‌های شیعه اعلام شده را سازمان حج و زیارت به برادران اهل تسنن تغییر دهد، از تعداد کاروان‌ها کاسته می‌شود و روحانیون محترمی که برای آن نیمه ثبت قطعی نموده بودند به زمان دیگری منتقل می‌گردند.

وی تصریح کرد: تمامی روحانیون دعوت شده حداکثر ۳۰ روز پس از فعال شدن دعوت‌نامه، فرصت خواهند داشت تا با تکمیل فرم شماره ۱ نسبت تعیین تاریخ اعزام خود اقدام نمایند. پس از اتمام مهلت، فرم مذکور بصورت سیستمی غیرفعال خواهد شد.

آقای زمانی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعداد ویرایش فرم شماره ۱(اعلام امادگی و تعیین تاریخ) برای کلیه روحانیون دعوت شده حداکثر ۳ مرتبه است. از این رو به تمامی روحانیون در این خصوص توصیه گردد تا در تعیین تاریخ اعزام ‌‌نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: تمامی روحانیونی که با تکمیل فرم ۱ تاریخ اعزام خود را تعیین کرده‌اند(غیر از نوبت اول) باید حداکثر تا ۵۰ روز پیش از آغاز نیمه انتخابی، کاروان مورد نظر خود را تعیین و با تکمیل فرم ۲ اعلام نمایند. در صورت عدم اقدام بهنگام، از فهرست روحانیون آن نیمه حذف خواهند شد.

آقای زمانی ادامه داد: کسانی که با پر کردن فرم ۲ کاروان خود را تعیین نموده‌اند حداکثر تا ۳۰ روز مانده به تاریخ اعزام، می‌توانند انصراف خود را اعلام نمایند و یا کاروان خود را تغییر دهند. در صورت انصراف در مدت کمتر از ۳۰ روز به اعزام، با توجه به مشکلات دریافت ویزا و احتمال اعزام کاروان‌ها بدون روحانی همراه، اسامی ایشان در فهرست محدودیت اعزام(انصراف بعد از موعد) قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: تنها در استان‌هایی که ظرفیتشان طی ۴۸ ساعت از زمان آغاز ثبت نام تکمیل شود، دعوت شدگانی که به علت کمبود ظرفیت موفق به انتخاب نیمه‌های مورد نظرشان نشده‌اند در دوره دوم(بعد از ۷/۱ / ۹۳) در اولویت دعوت قرار خواهند داشت. اما در استان‌هایی که تا ۴۸ ساعت ظرفیتشان تکمیل نشود، کسانی که دعوت شده‌اند، ولی نیمه‌ای را انتخاب نکرده‌اند در مرحله بعد همزمان با بقیه(اعزام دومی‌ها) دعوت خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز