خبرگزاری کار ایران

علت تفاوت قیمت اعزام عمره مفرده چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۶۲

باید بین زائرانی که در روزهای عادی به سفر معنوی عمره مفرده اعزام می‌شوند با زائرانی که در ایام خاص توفیق زیارت حرم امن الهی را پیدا می‌کنند تفاوت گذاشت.

ایلنا: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج کشور گفت: باید بین زائرانی که در روزهای عادی به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند با زائرانی که در ایام خاص توفیق زیارت حرم امن الهی را پیدا می‌کنند تفاوت گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، همواره با فرا رسیدن ایام عمره مفرده و اعزام زائران به سرزمین وحی، این سؤال برای برخی متقاضیان پیش می‌آید که علت تفاوت قیمت‌های اعزام در چیست.

زائران همواره پیگیرند که بدانند چرا برخی مبلغ ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، برخی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برخی دیگر نیز مبلغ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند که معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج کشور به این سؤال پاسخ داده است.

ناصر خدرنژاد، گروه‌های قیمتی عمره مفرده را به شش بخش زمان‌های عادی، ایام نوروز، رجب، شعبان، ۱۵ روزه و ۲۱ روزه تقسیم می‌کند و می‌افزاید: باید بین زائرانی که در روزهای عادی به سفر معنوی عمره مفرده اعزام می‌شوند با زائرانی که در ایام خاص توفیق زیارت حرم امن الهی را پیدا می‌کنند تفاوت گذاشت.

وی همچنین پرواز به جده و یا مدینه و درجه هتل‌ها را نیز در تفاوت قیمت‌ها مؤثر می‌داند و می‌گوید: شش گروه قیمتی برگرفته از درجات هتل ضربدر شش زمان‌های مختلف عادی، نوروزی، رجب و شعبان، ۱۵ روزه و ۲۱ روزه ضربدر دو مدل پرواز جده و مدینه، ۱۲۰ گروه قیمتی را ایجاد می‌کند.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج کشور با اشاره به کمترین و بیشترین هزینه‌ای که برای اعزام به عمره مفرده پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در ایستگاه پروازی تهران حداقل برای عمره ۱۰ روزه ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان باید پرداخت شود که این مبلغ مربوط به پرواز مدینه در بهترین درجه هتلی و ایام نوروز است.

وی در ادامه با اشاره به عواملی که در تفاوت قیمت‌های هتل‌های عمره گزاران دخیل است، دوری و نزدیکی به حرم، امکانات و سرویس دهی از سوی هتل‌ها را در این زمینه مؤثر دانست و گفت: البته این پارامتر‌ها صد در صد نیستند چراکه ممکن است یک هتل به حرم نزدیک باشد اما کیفیت مناسبی نداشته باشد.

خدرنژاد بیان کرد: در مدینه بحثدوری و نزدیکی هتل‌ها مورد توجه است اما در مکه مکرمه با تواجه به فواصلی که از حرم وجود دارد و اکثر زائران با سرویس به حرم منتقل می‌شوند، کیفیت اتاق، زمان ساخت و نوع خدماتی که داده می‌شود به عنوان پارامترهای تغییر قیمت اعزام‌ها نقش دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز