خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت:

اعزام‌های انفرادی به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در مرز‌ها ساماندهی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۵۷

سال گذشته ۲۵۰ هزار زائر ایرانی در ایام اربعین در عتبات عالیات حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اعزام‌ انفرادی عتبات عالیات گفت: افراد می‌توانند در شهرهای مهران، بستان، اهواز و خرمشهر به ستادهای پشتیبانی مراجعه کرده و در قالب گروه‌های ۴۰ نفره مجوز خروج دریافت کنند و در نقاط مرزی ساماندهی شوند.

به گزارش ایلنا، " سعید اوحدی " درباره تمهیدات سازمان حج و زیارت به منظور خدمت رسانی بهتر به زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) گفت: برای ساماندهی زائرانی که علاقمند به سفر عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) هستند، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های همکار مانند وزارت کشور، نیروی انتظامی، بیمه، نماینده استاندارهای ایلام و خوزستان، دستگاه‌های نظارتی و هلال‌احمر تشکیل شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در این جلسه راهکارهای مختلف برای ساماندهی حضور زائران در عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) و خدمت رسانی بهتر به زائران در این ایام، بررسی و تصمیم‌های مختلفی اتخاذ شد.

اوحدی با یادآوری آنکه سالانه میلیون‌ها شیعه اهل بیت(ع) در ایام اربعین حسینی(ع) فاصله نجف اشرف تا کربلای معلی را پیاده طی می‌کنند، گفت: به همین دلیل ستادهایی در شهرهای مهران، بستان، اهواز و خرمشهر پیش بینی شده و قرار است ادارات حج و زیارت استان‌های کرمانشاه و لرستان نیز به عنوان استان‌های معین به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی خدمت رسانی کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در مذاکره با مرکز پزشکی حج و زیارت و بیمه نیز قرار شده است تمامی زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین، تحت پوشش بیمه قرار گیرند و در طول مسیر به آن‌ها خدمات پزشکی ارائه شود.

اوحدی از زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) خواست به دلیل سرمای هوا، لباس گرم همراه داشته باشند.

به گفته وی سال گذشته ۱۵ میلیون شیعه از سراسر جهان در کربلای معلی در ایام اربعین حسینی حضور داشته‌اند که طرف عراقی پیش بینی می‌کند این رقم در ایام اربعین امسال به حدود ۲۰ میلیون نفر برسد.

رئیس سازمان حج و زیارت از برپایی ستادهای پشتیبانی در شهرهای کربلا، نجف اشرف و کاظمین در ایام اربعین حسینی(ع) خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۵۰ هزار زائر ایرانی در ایام اربعین در عتبات عالیات حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

اوحدی تأکید کرد: افرادی که روادید ندارند به هیچ وجه اجازه ورود به داخل خاک عراق را نخواهند داشت.

وی درباره اعزام‌های انفرادی نیز گفت: این افراد می‌توانند در شهرهای مهران، بستان، اهواز و خرمشهر به ستادهای پشتیبانی مراجعه کرده و در قالب گروه‌های ۴۰ نفره مجوز خروج دریافت کنند و در نقاط مرزی ساماندهی شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت طرفیت این سازمان برای اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در ایام عادی را روزانه ۸۰ دستگاه اتوبوس اعلام کرد و افزود: با توجه به ازدیاد زائران در ایام اربعین و کمبود مکان‌های اقامتی، با هماهنگی استانداری‌های نجف و کربلا، مدارسی برای اسکان زائران ایرانی در نظرگرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز