خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور:

۳۰ ثانیه هم با مشایی دیدار نداشتم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۸۶

بودجه سال ۹۳ این سازمان با وجود اینکه دست دولت بسته بود خوب است و دولت به سازمان کمک کرد / امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مشکلات را در سال ۹۳ حل کنیم / هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد نیروی این سازمان دیپلم دارند در بخش گردشگری و هتلداری نیز کارکنان کم سوادی دارد.

ایلنا: رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان در دفاع از مشایی حرف نمی زنم، افزود: من حتی ۳۰ ثانیه هم با آقای مشایی ملاقات نداشتم اما می‌گویم ۴ سال مدیریت وی قابل دفاع بوده و ما می توانیم کمی بهتر از آن چهارسال باشیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی رئیس سازمان میراثفرهنگی در نشست معاون رئیس جمهور با اعضای پژوهشگاه میراثفرهنگی با اشاره به اینکه برخی از دوستان گفتند در هشت سال گذشته سازمان میراثفرهنگی کار تخصصی نکرده است، افزود: برخی از آنها اگر رویشان می شد، اعلام می‌کردند در این سی سال نیز کار انجام نشده است، اگرچه مجموعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی در چهارسال مدیریت مشایی قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه من با آقای مشای ۳۰ ثانبه هم دیدار نداشتم، ادامه داد: بعد از آن مدتی این سازمان به جایی رسید که لطمات زیادی به آن وارد شد. در دفاع از این فرد صحبت نمی کنم تا فردا تیتر همه روزنامه ها شوم اما این طور هم نبود که در هشت سال اخیر هر کاری شده مخرب بود تلاش ما بر این است کمی بهتر از آن چهار سال باشیم.

معاون رئیس جمهور صراحتا اعلام کرد: ‌ برخی دیگر از دوستان از گفته من درباره سواد کم افراد حاضر در سازمان میراثفرهنگی ناراحت شده اند، این در حالیست که اساس کار سازمان میراثتخصصی است. هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد نیروی این سازمان دیپلم دارند در بخش گردشگری و هتلداری نیز کارکنان کم سوادی دارد.

وی درباره بودجه سازمان میراثفرهنگی در سال ۹۳ نیز گفت: بودجه سال ۹۳ این سازمان با وجود اینکه دست دولت بسته بود خوب است و دولت به سازمان کمک کرد. امیدواریم بتوانیم بخش زیادی از مشکلات را در سال ۹۳ حل کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه برای اجاره یک ساختمان با مشکل مقررات مالی مواجه‌ایم، افزود: ‌ گزارش‌هایی از داخل و بیرون سازمان به دست می رسد که حاکی از دسترسی غیرممکن و سخت به کارهای علمی پژوهشی پژوهشگاه است. من نسبت به این موضوع انتقاد دارم چرا که بدترین بخل، بخل علمی و پژوهشی است باید فضا باز شود.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: یکی از بخش‌های سازمان که در سال‌های گذشته بیشترین لطمه را خورده است بخش پژوهش سازمان است من معتقد نیستم افرادی که به این پژوهشگاه آمده‌اند تبعید شده هستند چرا که تمام ۳۷۰ نفری که در اینجا مشغول هستند محترم هستند و باید برای آنها ارزش قائل شد.

رئیس سازمان میراثفرهنگی با تاکید بر اینکه نباید کار پژوهشی در سازمان منحصر به پژوهشگاه تلقی شود، تصریح کرد: ‌ تصورم می کردم رئیس پژوهشگاه میراثفرهنگی زمانی که بازنشسته شد به عنوان هیات علمی فعالیت می کرد در حالی که این طور نبود. ما همانند گلشن در سازمان میراثفرهنگی کم نداریم. در پژوهشگاه میراثفرهنگی برخی از گروهها به پژوهشکده نیاز دارند که باید مجوز آن از وزارت علوم و تحقیقات گرفته شود.

نجفی همچنین گفت: ‌ پژوهشگران از نیازهای واقعی سازمان ها باخبر نیستند. آنها به سبب اطلاعات و تجربه ای که دارند موضوع پژوهش را انتخاب و روی آن کار می کنند. زمانی که به نتیجه می رسند با بی رغبتی بخش های اجرایی سازمانها رو به رو می شوند به نظرم در حوزه گردشگری باید به مسائل فرهنگی در باب گردشگری و یا جامع شناختی توجه کرد و اینکه اصولا نگاه مردم به گردشگری چیست.

وی اعلام کرد: باید از توان بخش خصوصی و مردم برای شناسایی و معرفی میراثفرهنگی انجام نشده است تا میراثکشور از غربت نجات پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز