خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات سازمان حج:

دور جدید اعزام به عتبات عالیات آغاز شد / قیمت‌ها تغییر نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۹

قیمت‌های اعزام به عتبات عالیات هیچ تغییر نکرده است / هوای عراق سرد است، زائران لباس گرم فراموش نکنند / حدود ۴۰۰ هزار زائران ایرانی خارج از سیستم ثبت نامی سازمان حج و زیارت اعزام می‌شوند / همه زائران تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند.

ایلنا: سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز اعزام زائران عتبات در دوره جدید خبر داد و گفت: در این دوره ۲۶۷ هزار زائر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن نظافتی، از آغاز اعزام دوره جدید زائران ایرانی به کربلای معلی خبر داد و اظهار داشت: دوره جدید اعزام به عتبات عالیات از امروز ۲۳ آذر ماه آغاز و تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره ۲۶۷ هزار زائر ایرانی به کربلای معلی اعزام می‌شوند که براساس برنامه ریزی انجام شده این گروه روزانه در قالب ۸۰ دستگاه اتوبوس، به عتبات عالیات می‌روند.

نظافتی با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد زائران به صورت هوایی و حدود ۵۵ درصد زمینی به عتبات اعزام می‌شوند، اظهار داشت: این گروه در طی ۸۸ روز تا ۲۰ اسفند ماه به کربلا می‌روند و این گروه از ۱۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند.

قیمت‌های اعزام به عتبات عالیات هیچ تغییر نکرده است

وی از تغییر نداشتن قیمت‌های عتبات عالیات خبر داد و افزود: در حال حاضر قیمت اعزام به عتبات عالیات به صورت زمینی حدود ۷۴۰ هزار تا ۷۹۰ هزار تومان و به صورت هوایی حدود یک میلیون ۹۰ هزار تا یک میلیون ۲۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در ادامه توصیه‌های به زائران عتبات ارائه کرد و گفت: با توجه به اینکه این روز‌ها هوایی عراق خیلی سرد است، بنابراین کسانی که در این ایام اعزام می‌شوند حتما لباس گرم به همراه خود ببرند.

وی به حضور میلیونی زائران حسینی در اربعین اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه حدود ۲۰ میلیون نفر در کربلا در اربعین حضور دارند بدیهی است در بخش خدمات با مشکلاتی روبه رو شویم و همچنین احتمال جابه جایی برخی هتل‌ها در این ایام وجود دارد.

هوای عراق سرد است، زائران لباس گرم فراموش نکنند

نظافتی تصریح کرد: همچنین با توجه به بسته شدن مسیرهای حمل و نقل در داخل شهر کربلا و ناممکن بودن انتقال غذای گرم برای زائران، در این روز‌ها غذاهای کنسرو شده به این عزیزان داده خواهد شد و امیدواریم که این سختی‌ها را متحمل شوند و سعه صدر پیشه کنند.

وی یادآور شد: مردم عزیز باید این مسائل را بدانند و بسیار سعه صدر نشان دهند، زیرا حضور ۲۰ میلیون زائران در اربعین باعثبرخی محدودیت‌های نیز می‌شود که امیدواریم زائران عزیز با توجه به حضور معنوی خود این کمبود‌ها را متحمل شوند.

سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، همچنین به توصیه برخی نکات پزشکی پرداخت و افزود: با توجه به اینکه برخی بیماری‌ها در چنین جمعیت انبوهی ممکن است بوجود آید، زائران سعی کنند از استفاده وسایل شخصی دیگران به شدت خودداری کنند تا خدای نخواسته برخی مشکلات و مسائل بهداشتی پیش نیاید.

اعزام حدود ۴۰۰ هزار زائران ایرانی خارج از سیستم ثبت نامی سازمان حج و زیارت

وی همچنین از اعزام حدود ۴۰۰ هزار زائران ایرانی خارج از سیستم ثبت نامی سازمان حج و زیارت خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اعزام زائران به صورت انفرادی به عتبات عالیات و وجود برخی مشکلات، از این رو جلساتی با حضور وزارتخانه‌ها و نهادی مختلفی تشکیل شد که سازمان حج و زیارت این افراد را ساماندهی کند بنابراین این گروه‌ها به صورت ساماندهی شده اعزام خواهند شد.

نظافتی تصریح کرد: حدود یک ماه است که مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف از ارگان‌ها و نهادهای گوناگون به صورت ۲۴ ساعته در این زمینه تلاش می‌کنند تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتر را به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در این ایام تمامی زائران به صورت ساماندهی شده و گروهی از مرز خارج می‌شوند، افزود: همه زائران تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر اتفاقاتی رخ دهد و یا خدای نخواسته کسی دچار حادثه و یا مشکلی شود، تا سقف ۱۱۴ میلیون تومان دیه پرداخته می‌شود.

سرپرست اداره کل امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: همچنین به زائران تا سقف ۱۵ میلیون هزینه بستری، ۱ میلیون تومان هزینه درمان سرپایی داده خواهد شد و اگر در عراق بستری شوند تا سقف ۲هزار دلار هزینه درمان داده خواهد شد.

همه زائران تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفته‌اند

وی همچنین با بیان اینکه ۷ درمانگاه ثابت و دو درمانگاه سیار در ایام اربعین در عتبات عالیات قرار داد، افزود: همه زائران ایرانی که در این ایام اعزام می‌شوند و تحت بیمه درمان هستند و خدمات درمانی به صورت رایگان به آن‌ها ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حج، همچنین از ثبت اسامی تمامی زائران ایرانی اعزامی به عتبات خبر داد و اظهار داشت: تمامی اسامی را داریم و همه زائران قابل شناسایی هستند و تحت پوشش بیمه قرار دارند.

وی یادآور شد: در این مدت ارگان‌های زیادی همچون نیروی انتظامی، گمرک، مرزبانی، پایانه‌های مرزی، اورژانس کشور، وزارت خارجه و وزارت کشور دست به دست هم دادند تا بتوانند خدمات بیشتری را برای زائران فراهم کنند.

نظافتی همچنین از اعزام بیش از ۸۵ هزار زائر ایرانی در قالب طرح ساماندهی به عتبات تا روز جمعه خبر داد و گفت: روز گذشته نیز ۲۵ هزار نفر از زائران ساماندهی شده از استان خوزستان عازم کربلای معلی شدند.

وی همچنین در مورد عوارض دریافتی از زائران گفت: افزون بر مبلغی که به عنوان خروج از کشور از زائران گرفته می‌شود، ۱۵ هزار تومان برای تحت پوشش قرار دادن زائران دریافت خواهد شد و آن دسته از زائران ایرانی که به صورت زمینی عازم می‌شوند از مرز مهران براساس مصوبه شورای شهر این شهر، ۱۰ هزار تومان نیز می‌گیرند که در قبال آن برخی خدماتی را به زائران عزیز ارائه می‌کنند؛ اما دریافت این مبلغ به لحاظ قانونی در حال حاضر در وزارت کشور در حال بررسی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز